تبیان، دستیار زندگی
د. علی روشندل، مدیر روابط عمومی حوزه علمیه مشهد اظهار داشت: به منظور تعمیق و گسترش فرهنگ پژوهش در مدارس علمیه خراسان و ضرورت آشنایی طلاب جوان با امر تحقیق و نیز آگاهی از از دانش روز و تجربیات اساتید حوزه این طرح در مدار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح اعزام پژوهشگران به مدارس علمیه مشهد در هفته پژوهش اجرا شد.

علی روشندل، مدیر روابط عمومی حوزه علمیه مشهد اظهار داشت: به منظور تعمیق و گسترش فرهنگ پژوهش در مدارس علمیه خراسان و ضرورت آشنایی طلاب جوان با امر تحقیق و نیز آگاهی از از دانش روز و تجربیات اساتید حوزه این طرح در مدارس علمیه استان انجام شد.

وی با بیان اینكه هیات مدیریت پژوهش مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان این طرح را با هدف ایجاد انگیزه در طلاب مدارس نسبت به مقوله پژوهش و تحقیق به اجرا در آورد، گفت: این طرح علاوه بر تأثیرگذاری در روند فكری طلاب در جهت بالندگی علوم و معارف اسلامی، به بهره گیری از توانمندی های محققان حوزوی و ایجاد ارتباط با مراكز علمی خواهد پرداخت.

وی فراهم كردن زمینه مشاركت دانشوران حوزوی در امور پژوهشی روزآمد و هچنین حمایت از دانش آموختگان علاقمند به تحقیق در عرصه مباحث دین پژوهشی را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و تصریح كرد: این طرح می‌تواند پل ارتباطی بین آموزش و پژوهش باشد و بستر تغییر و تحول در امور آموزشی را فراهم كند.

روشندل افزود: در برگزاری این روش با در نظر گرفتن پیش نیازها و همكاری مسئولان مدارس در آینده‌ای نزدیك شاهد ارتقاء كمی و كیفی در تولید علم و جنبش نرم افزاری علمی و دینی در حوزه علمیه خواهیم بود.