تبیان، دستیار زندگی
آن  آیت‌الله جوادی آملی در دیدار شماری از طلاب و اساتید حوزه علمیه بناب، نسبت به جعل و تحریف قرآن كریم هشدار داد. به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایكنا) آیت‌الله عبد‌الله جوادی آملی در این دیدار از تعرض جدید دشمن به سا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار آیت‌الله جوادی آملی نسبت به تحریف قرآن

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار شماری از طلاب و اساتید حوزه علمیه بناب، نسبت به جعل و تحریف قرآن كریم هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایكنا) آیت‌الله عبد‌الله جوادی آملی در این دیدار از تعرض جدید دشمن به ساحت مقدس قرآن كریم ابراز نگرانی كرد و هشدار داد: استعمار پیر، استكبار پلید و صهیونیسم جهانی به طور رسمی برای مبارزه با دین خدا به میدان آمده‌اند و قرآن جعلی و تحریف شده را به جامعه مسلمین عرضه كرده‌اند.
وی با انتقاد از حكام كشورهای خلیج فارس در كمك به توزیع و ترویج این قرآن جعلی افزود: در برخی كشورهای عربی كتابی به نام «الفرقان الحق» عرضه كرده‌اند كه در آن بسیاری از آیات قرآن را جا‌به‌جا، تحریف و به عنوان قرآن ارائه كرده‌اند. شیوخ عرب هم راه را برای ترویج این قرآن تحریف شده باز كرده‌اند.
این استاد دروس تفسیر حوزه علمیه قم، رسالت طلاب علوم اسلامی را در این دوران بسیار سنگین دانست و خاطر نشان كرد: طلاب و روحانیون باید از مسائل روز آگاه باشند و زبان دشمنان و راه دفاع از اسلام را بشناسند.
وی خطاب به حوزه‌های علمیه افزود: شما نمی‌توانید در فضای بسته درس بخوانید ولی در فضای باز رسالت خود را انجام دهید؛ زیرا طلبه مدار بسته، مدار بسته هم زندگی خواهد كرد.
این مفسر قرآن كریم یادآور شد: طلبه‌ای كه از مسائل روز جهان آگاهی نداشته باشد و نداند چگونه و چه كسانی نسبت به ساحت مقدس قرآن كریم هتك حرمت می‌كنند، كاری نمی‌تواند بكند.
این گزارش به نقل از رسا حاكیست:آیت‌الله جوادی آملی در پایان مسئولان و حوزه‌های علمیه را به هوشیاری در برابر ترفند‌های فرهنگی و تأمین نیازهای فكری جوانان فراخواند.

چندی پیش خبرگزاری قرآنی ایران(ایكنا) خبری را مبنی بر انتشار نسخه‌ای آمریكایی از قرآن منتشر كرد كه مشروح آن چنین بود:
گفته می‌شود به‌تازگی نسخه‌ای تحریف شده از قرآن به نام«الفرقان الحق»(The True Furqan) در كویت توزیع شده كه قرآن قرن بیست‌ویكم خوانده شده است.
كتاب فرقان‌الحق به شخصی به نام الصفی الهام (!) منسوب شده است و توسط فردی به نام المهدی به انگلیسی ترجمه شده است.
این كتاب توسط اعراب مسیحی مقیم آمریكا منتشر شده‌است و در هر صفحه متن عربی و ترجمه انگلیسی آن در مقابل هم قرار دارند.
این كتاب كه توسط دو شركت انتشاراتی آمریكایی به نام Omega ۲۰۰۱ و wine press چاپ شده شامل ۷۷ سوره از جمله سوره‌هایی به نام الفاتحه، الجنه و الانجیل است و بسیاری از عقاید اسلامی در آن مردود شمرده شده‌اند یا وارونه جلوه داده شده‌اند.
این به اصطلاح قرآن ۳۶۶ صفحه‌ای كه به زبان‌های انگلیسی و عربی چاپ و منتشر شده‌است در مدارس خصوصی كویت در دسترس دانش‌آموزان قرار گرفته است.
در این كتاب به جای بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم در ابتدای هر سوره بسم‌الله آمده كه در برگیرنده عقاید مسیحیان در مورد تثلیث است.
در مقدمه این كتاب چنین آمده است: «تقدیم به ملت عرب و همه مسلمانان جهان. در عمق وجود هر انسانی اشتیاق فراوانی برای رسیدن به ایمان حقیقی، آرامش درونی، آزادی معنوی و زندگی ابدی وجود دارد. این متن (كتاب فرقان‌الحق) می‌تواند به اشتیاق سمت‌وسو ببخشد.
در برخی نظرات ارائه‌شده درباره این قرآن چنین می‌خوانیم:
ـ در طول ۱۴۰۰ سال گذشته هیچ اثر ادبی خلق نشده كه بتواند مانند فرقان‌الحق با قرآن مقابله كند(Bapt.it press).
ـ ... كتابی بهتر از قرآن كه به زبان عربی فصیح و زیبا و انگلیسی قوی نوشته است (دكتر مایكل براون، استاد زبانهای سامی).
ـ پیام انجیل به روشنی در این كتاب دیده می‌شود (یكی از مجلات پروتستان).
ـ فرقان‌الحق روشی نوآورانه و منحصر به فرد برای انتقال حقایق انجیل به مسلمانان است (رئیس یكی از مدارس مسیحی در خاورمیانه).
در پایگاه اینترنتی آمازون، فرقان‌الحق این‌گونه معرفی شده است:
اگر می‌خواهید با اسلام یا مسیحیت آشنا شوید این كتاب را بخوانید، زیرا این كتاب قرآن جدیدی به نام
پیام قرآن و انجیل را با هم پیوند می‌دهد.
در یكی از پایگاههای اینترنتی مسیحی به نام (messiah Gifts) كه ستاره‌ داود نیز بر بالای صفحه اصلی آن خودنمایی می‌كند(!؟) آمده است:
ـ كتاب فرقان‌الحق هدیه‌ای به مسلمین است كه پیام صلح عیسی مسیح را به زبان عربی و انگلیسی صحیح بیان ‌می‌كند. این كتاب كه سوره‌هایش شبیه سوره‌های قرآن است موضوعاتی مثل عشق، نور، ازدواج، صلح، روزه‌داری و نماز را به شیوه جدیدی توضیح می‌دهند.
پایگاه اینترنتی آمازون كه آخرین عناوین كتاب‌ها در موضوعات مختلف را به فروش می‌رساند به تبلیغ این كتاب پرداخته است و آن را قرآنی نوشته شده به شیوه جدید و منحصر به فرد خوانده است.
در یكی از آیات آن ازدواج با بیش از یك زن برابر با زنا دانسته شده و در آیات دیگر طلاق و جهاد حرام و غیرشرعی خوانده شده‌اند. همچنین در مورد ارث مطالبی در آن آمده كه مغایر با دستورات اسلامی است.