تبیان، دستیار زندگی
رد سید عبدالعزیز حكیم  رییس فهرست انتخاباتی ائتلاف یكپارچه عراق با حضرت آیت‌الله العظمی یسید علی سیستانی در نجف اشرف دیدار كرد. یكی از نزدیكان حكیم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از این دیدار را ابلاغ تش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عبدالعزیز حكیم با آیت الله سیستانی دیدار كرد

سید عبدالعزیز حكیم  رییس فهرست انتخاباتی ائتلاف یكپارچه عراق با حضرت آیت‌الله العظمی یسید علی سیستانی در نجف اشرف دیدار كرد.

یكی از نزدیكان حكیم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از این دیدار را ابلاغ تشكر این ائتلاف از آیت الله سیستانی برای حفظ وحدت و آرامش عراق عنوان كرد. بعد از ابراهیم جعفری نخست وزیر عراق، رییس مجلس اعلا انقلاب اسلامی دومین عضو برجسته ائتلاف یك پارچه عراق است كه بعد از انتخابات هفته گذشته مجلس نمایندگان عراق به دیدار آیت الله سیستانی می‌رود.

حضرت آیت الله العظمی  سیستانی به منظور پیشگیری از بهره‌برداری سیاسی گروههای انتخاباتی در روزهای قبل از برگزاری انتخابات مجلس از پذیرش ملاقات فعالان سیاسی عراق اجتناب می‌ورزید. با وجود اینكه موضع خود را در انتخابات را عدم حمایت از یك گروه خاص عنوان كرده بود اما افكار عمومی ائتلاف یكپارچه عراق را مورد توجه این رهبر برجسته شیعی در عراق تلقی می‌كرد. براساس آرایی كه تاكنون شمارش شده ائتلاف یكپارچه عراق با فاصله زیاد از دیگر رقبا، اكثریت كرسی‌های مجلس نمایندگان را كسب كرده است.