تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی، در خطبه نمازجمعه این هفته تهران گفت:خوشبختانه تمامی فعالیت‌ها و رویكرد دولت جدید، قرآنی است و امید‌واریم كه این رویكرد مستدام باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رویكرد دولت جدید رویكردی قرآنی است

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی، در خطبه نمازجمعه این هفته تهران گفت:خوشبختانه تمامی فعالیت‌ها و رویكرد دولت جدید، قرآنی است و امید‌واریم كه این رویكرد مستدام باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی، در آغاز خطبه دوم با تشكر از مقام معظم رهبری به خاطر انتصاب خود در این جایگاه رفیع، ترییون نمازجمعه را تریبون اسلام و حكومت اسلامی دانست و ابراز امیدواری كرد كه بتواند در حد توان در این جایگاه انجام وظیفه كند.
وی ضن تقدیر و تشكر از دولت‌های بعد از انقلاب، با برشمردن رویكردهای مثبت و ارزشی دولت دكتر احمدی‌نژاد از جمله رویكرد اسلام‌خواهی و ارزشمداری دولت، رویكرد عدالت محوری و تلاش در جهت گسترش عدالت، حمایت از محرومین و سفرهای ارزشمند به نقاط محروم كشور، از روحیه تلاش و كارخستگی ناپذیر شخص رییس جمهور و اعضای كابینه و همچنین رویكرد سیاست فعال و با نشاط دولت تقدیر و تشكر ویژه به عمل آورد.
خطیب جمعه تهران با اشاره به دور جدید مذاكرات هسته‌ای گفت: غربی‌ها اتهام كهنه نقض حقوق بشر را در آستانه مذاكرات هسته‌ای علم كرده‌اند كه این بسیار خنده‌دار است، آن‌هم از سوی كسانی كه تبعیض در كشورهای‌شان به جایی رسیده‌است كه مردم شورش می‌كنند و مجبور می‌شوند حكومت‌ نظامی برقرار كنند.
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: آمریكایی‌ها در حالی دم از نقض حقوق بشر در ایران می‌زنند كه زندان‌های آمریكا در گوانتانامو و ابوغریب لكه ننگی ابدی برای آمریكایی‌هاست و هیچ وقت نمی‌توانند این ننگ را از پیشانی خود پاك كنند.
وی با اشاره به اینكه بوش برخلاف قانون دستور شنود تلفن‌ها راصادر كرده است، خاطرنشان كرد: واضح است كه آنها قصد استفاده ابزاری از حقوق بشر را دارند و افزود: حقوق بشر درمتن دین ماست و ما خود را پیشگام حقوق بشر می‌دانیم و آنچه كه غرب آن را حقوق بشر می‌داند، ابتذال و هرزگی است و ما هرگز ابتدال و هرزگی را حقوق بشر نمی‌دانیم بلكه ضد حقوق بشر می‌شناسیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتخابات مجلس در عراق گفت: این روزها ملت عراق شاهد یك پیروزی بزرگ است. حق این ملت رشید است كه شیرینی این پیروزی به كام‌شان ریخته شود.
وی اضافه كرد: غربی گمان می‌كردند كه اسلام‌گراها بتوانند حداكثر ۹۰ كرسی از مجلس را بگیرند اما دیدند كه ۱۴۰ كرسی( یعنی بیش از نیمی از كرسی‌های مجلس) در اختیار اسلام‌گراها قرار گرفته است.
خاتمی گفت: نتیجه این انتخابات این است كه مردم عراق اسلام، آزادی و ارزش‌های اسلامی را می‌خواهند نه آمریكایی‌ها را.
خطیب جمعه تهران با اشاره به مسئله فلسطین گفت: حرف ما این است كه هر فلسطینی‌ها هر كدام با یك رأی پای صدوق رای بیایند و سرنوشت خودشان را رقم بزنند.
وی در پایان میلاد حضرت مسیح را به همگان و به‌ویژه به پیروان راستین‌ ایشان تبریك گفت.
حجت‌الاسلام خاتمی در خطبه اول نمازجمعه تهران با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی گفت: سربلندی این جهان و آن جهان در سایه آراستگی به فضایل اخلاقی است. ارتباط مستقیمی است بین خدایاوری و تقوا با زندگی آباد. حتی سر بلندی زندگی این جهانی هم با معنویت و تقوا گره خورده است.