تبیان، دستیار زندگی
اد رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از چاپ ‪ ۳۰۰‬اثر پژوهشی طی ‪۲۰‬ سال گذشته در این مركز خبر داد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ایرنا حضرت حجت‌الاسلام سید حسن ربانی افزود: این پژوهش‌ها در سطوح و مخاطبین مختلف نگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس دفتر تبلیغات قم از چاپ ‪ ۳۰۰‬اثر پژوهشی در این مركز خبر داد

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از چاپ ‪ ۳۰۰‬اثر پژوهشی طی ‪۲۰‬ سال گذشته در این مركز خبر داد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ایرنا حضرت حجت‌الاسلام سید حسن ربانی افزود: این پژوهش‌ها در سطوح و مخاطبین مختلف نگاشته، چاپ و منتشر شده است.

وی فقه و حقوق، علوم اندیشه‌های سیاسی، فلسفه و كلام، تاریخ و سیره و احیا آثار اسلامی را از جمله عرصه‌های تحقیقی و پژوهشی این مركز ذكر كرد.

وی یادآور شد: دفتر تبلیغات در حال حاضر ‪ ۴۰۰‬طرح پژوهشی در دست اقدام و بررسی دارد.

ربانی ایجاد پژوهشگاه فرهنگ و علوم قرآنی را تسریع بخش پژوهش در حوزه علمیه استان دانست و افزود: این مركز علاوه بر توسعه كمیت پژوهش‌ها گرایشات پژوهشی را نیز بسط و گسترش می‌دهد.

وی خاطرنشان كرد: وظیفه اصلی این مركز تامین منابع و نیروی انسانی‌متخصص و پشتیبانی علمی از این افراد در امر پژوهش می‌باشد.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشگاه فرهنگ و علوم قرآنی دفتر تبلیغات‌اسلامی حوزه علمیه قم افزود: این پژوهشگاه متشكل از پنج پژوهشكده از جمله فقه و حقوق، اندیشه‌ها سیاسی، فلسفه و كلام و تاریخ سیره می‌باشد كه بطور رسمی فعالیت خود را آغاز كرده است.

وی تصریح كرد: این مركز درصدد ایجاد سه پژوهشكده دیگر نیز می‌باشد.