تبیان، دستیار زندگی
یم  حضرت آیت الله العظمی  صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در دیدار گروهی از طلاب حوزه علمیه بناب اظهار داشت: باید به هویت اسلامی و پیروی از ائمه اطهار (ع) افتخار كنیم. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باید به هویت اسلامی خود افتخار كنیم

حضرت آیت الله العظمی  صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در دیدار گروهی از طلاب حوزه علمیه بناب اظهار داشت: باید به هویت اسلامی و پیروی از ائمه اطهار (ع) افتخار كنیم.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، آیت الله  صافی گلپایگانی در این دیدار مدارس علمیه سراسر كشور را باعث امیدواری نسبت به آینده جامعه اسلامی دانستند و خاطر نشان كردند: اگر طلاب به علم، عمل و خودسازی اهتمام ورزند جامعه ما در آینده بیشتر عامل به احكام اسلام خواهد بود.
ایشان با بیان اینكه خلوص نیت، منشأ خدمات و نشر معارف آل محمد (ص) است افزودند: طلاب علوم اسلامی باید در خط امام زمان (عج) باشند و نسبت به تأمین مقاصد آن حضرت در جامعه اهتمام داشته باشند.
این مرجع تقلید افزودند: همه باید نسبت به احكام خدا و تكالیف شرعی آگاهی داشته و در ترویج امر به معروف و نهی از منكر كوشا باشند.
ایشان در ادامه به بیان فضیلت علم از دیدگاه مكتب اسلام پرداختند و یادآور شدند: در هیچ مكتبی به اندازه دین مبین اسلام به دانش اهمیت داده نشده است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش‌های طاقت فرسای علمای گذشته خاطر نشان كردند: مشكلات سیاسی و اقتصادی علما در دوران‌های گذشته، هیچگاه مانعی برای رسیدن به مقاصدشان نبوده است.
آیت الله صافی گلپایگانی با انتقاد از رواج صوفی‌گری و عرفان‌های كاذب اظهار داشتند: عصر غیبت، دوره امتحان شیعیان است تا افراد با ایمان و ثابت قدم از غیر مؤمنان شناخته شوند.