تبیان، دستیار زندگی
ند   حوزه و دانشگاه باید با آغوش باز از هم استقبال كنند و به معنای واقعی به دنبال وحدت این دو نهاد مقدس باشند. آیت‌الله "سیدمحمد موسوی بجنوردی" در همایش حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه امام خمینی (ره)گر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوزه و دانشگاه باید از هم استقبال كنند

حوزه و دانشگاه باید با آغوش باز از هم استقبال كنند و به معنای واقعی به دنبال وحدت این دو نهاد مقدس باشند.

آیت‌الله "سیدمحمد موسوی بجنوردی" در همایش حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه امام خمینی (ره)گرگان، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه منشا تحولات جدی در جامعه خواهد بود.

به گفته وی، برغم تلاشهای انجام شده متاسفانه راهبرد عملی چندانی برای وحدت حوزه و دانشگاه انجام شده است.

وی با بیان اینكه در گذشته حوزه و دانشگاه به دبنال متهم كردن یكدیگر بودند، تصریح كرد: در آن زمان دانشگاهیان به بی‌دینی و حوزویان به افكار ارتجاعی متهم می‌شدند.

آیت الله موسوی بجنوردی تاكید كرد: با وجود تلاشهای رژیم سابق برای كشاندن دانشگاه به سوی بی‌دینی، شخصیتهای بزرگ دانشگاهی نظیر دكتر شریعتی و مهندس بازرگان زحمات زیادی برای ترویج دینداری در دانشگاهها كشیدند.

وی مهمترین كار بازرگان و شریعتی را مدكردن دین و دینداری در دانشگاهها خواند و افزود: در حوزه هم شخصیتهایی چون شهیدان مطهری، مفتح، بهشتی و باهنر نهایت سعی را برای نزدیكی حوزه و دانشگاه كردند.

وی از تقوی به عنوان اساس وحدت حوزه و دانشگاه یاد كرد و افزود: هم در حوزه و هم در دانشگاه باید افرادی باشند كه به تقوا و دوری از گناهان توجه جدی كنند.

رییس دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز در این همایش گفت:
حوزه و دانشگاه دو مركز تولید علم می‌باشند كه خوشبختانه در سالهای اخیر به هم نزدیك شده اند.

دكتر "عبدالحسین طاهری" افزود: اگر نتوانیم حوزه و دانشگاه را به معنای واقعی به هم نزدیك كنیم باید خسارات آنرا بپردازیم.

به گفته وی، در مسیر وحدت هم حوزه و هم دانشگاه باید از مسائل حاشیه ای پرهیز كنند.