تبیان، دستیار زندگی
شد نخستین جشنواره  آیین و خرد  با پیام حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید روز پنج شنبه در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد. در پیام حضرت  آیت ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین جشنواره آیین و خرد در قم برگزار شد

نخستین جشنواره  آیین و خرد  با پیام حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید روز پنج شنبه در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد.

در پیام حضرت  آیت الله العظمی صافی‌گلپایگانی آمده است: اسلام دین تعقل، تحقیق و تفحص است دعوت قرآن كریم و مكتب اهل‌بیت (ع) بر پایه متین و محكم تبصر، بینش، تفكر و علم و یقین قرار دارد.

پیام ادامه یافته است: در طول چهارده قرن گذشته این مكتب علم و تربیت هزاران نوابغ دانش و معرفت در همه رشته‌های علوم حقیقی و اسلامی را تحویل داده و آثار نفیس آنان، گسترده‌ترین خوان موائد علمی و عقلی و دینی برای اهل تحقیق و تدریس است.

آیت‌الله‌صافی گلپایگانی دراین پیام ادامه داده است: در شرایط دنیای‌كنونی وامكانات نوین كه ابلاغ پیام‌ها و رسالت‌های این مكتب به تمام اقطار و اكناف جهان در كمال آسانی فراهم شده، وظایف علما و طلاب را در بعد تحقیق، تتبع و تعلیم و تعلم مطالب و مقاصد قرآن و حدیث بسیار سنگین است.

در قسمت دیگری از پیام آمده است: همه باید با احساس مسوولیت دراین‌اقدام بزرگ سهیم بوده و جهانیان را با این مكتب سرشار از اخلاق، بصیرت و معرفت آشنا سازیم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در این پیام یادآور شده است: با هر عنوان و به هر نامی با تاسیس مدارس، مساجد، كتابخانه‌ها، مراكز تحقیقی و پژوهشكده‌ها و انعكاس آن در مطبوعات در نشر دعوت اسلام باید تلاش كنیم.

وی در ادامه پیام آورده است: دنیای امروز منهای این تعالیم رو به پوچی و پوكی می‌رود و مكتب‌هایی كه عرضه می‌شود بشر بیدار امروز را اشباع نمی‌كند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اگر تعالیم قرآن و نهج‌البلاغه به آنان عرضه شود بسیاری شیفته و دلباخته اسلام می‌گردند و اگر طالب هدایت و راهنمایی باشیم در كتاب و حدیث موجود است.

دبیر اجرایی جشنواره "آیین و خرد" نیز گفت: ‪ ۲۲۰‬اثر پژوهشی ارسال شده كه ‪ ۸۰‬اثر به جشنواره راه یافته است.

حجت‌الاسلام " محمد مهدوی راد" افزود: این آثار در خصوص فقه و حقوق، فلسفه و كلام، فرهنگ علوم اسلامی، تاریخ و سیره اندیشه‌های اسلامی واحیا آثاراسلامی می‌باشد.

وی بیان داشت: آثار فوق در قالب كتاب، تالیفات، ترجمه و تحقیق از استان‌های قم، خراسان و اصفهان ارائه شده‌است.

وی یادآور شد: در این جشنواره ‪ ۲۸‬پژوهش و پژوهشگر مورد تجلیل قرار گرفتند.