تبیان، دستیار زندگی
ید گروه سیاسی ـ شماری از طلاب عراقی مقیم قم با صدور بیانیه‌ای، ضمن دفاع از مرجعیت، اقدام توهین آمیز شبكه ماهواره‌ای الجزیره را محكوم كردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، شماری از طلاب عراقی مقی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با دفاع از مرجعیت زمینه خروج اشغال‌گران را فراهم كنید

گروه سیاسی ـ شماری از طلاب عراقی مقیم قم با صدور بیانیه‌ای، ضمن دفاع از مرجعیت، اقدام توهین آمیز شبكه ماهواره‌ای الجزیره را محكوم كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، شماری از طلاب عراقی مقیم قم در بیانیه خود آورده‌اند: هنگامی كه امت اسلامی به تشكیل جبهه متحد بر ضد استكبار جهانی نیازمند است و همه تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی عراق معطوف گشته تا زمینه خروج اشغالگران فراهم شود، شبكه الجزیره با ادبیات ناپسندی درباره مرجع عالی‌قدر حضرت آیت الله  العظمی سیستانی دهان به سخن گشوده كه گفتنی نیست.
این بیانیه می‌افزاید: آیت الله العظمی  سیستانی همچنان حضور نیروهای اشغالگر را بر نمی‌تابند و آن‌ها را به حضور نمی‌پذیرند و حتی برای ابراز مخالفت با اشغالگران از خانه خود خارج نمی‌شوند تا همگان بدانند كه اوضاع عراق آن‌گونه كه باید باشد نیست.
بیانیه طلاب و فضلای عراق مقیم قم، در عین حال دخالت آیت الله اللعظمی سیستانی را در مسائل سیاسی عراق از جمله فراخوان برای شركت در انتخابات تدوین قانون اساسی و انتخابات مجلس عراق فرصتی برای اجرای مردم سالاری اسلامی در عراق دانسته است.
این بیانیه، اتهامات شبكه الجزیره را نقطه سیاهی در كارنامه آن معرفی كرده و تغییر حقایق تاریخی و انتشار مطالب نادرست را محكوم كرده است.
بیانیه حوزه علمیه عراق در قم از همه آزادگان دعوت كرده است تا با دفاع از مرجعیتی كه مدافع مظلومان است، امكان جریان مردم سالاری، برقراری امنیت و خروج اشغالگران را از عراق فراهم سازند.