تبیان، دستیار زندگی
ید  آیت‌الله ابراهیم امینی در دیدار با اعضای ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری در استان قم شركت در انتخابات را وظیفه شرعی، وجدانی و ملی همه مردم و از اوجب واجبات دانست و گفت: شما مسؤول اجرای سالم انتخابات هستید. وی در بخش دیگر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شما مسؤول این‌كه چه كسی رأی بیاورد نیستید

آیت‌الله ابراهیم امینی در دیدار با اعضای ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری در استان قم شركت در انتخابات را وظیفه شرعی، وجدانی و ملی همه مردم و از اوجب واجبات دانست و گفت: شما مسؤول اجرای سالم انتخابات هستید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسؤولین اجرایی انتخابات خاطرنشان ساخت: شما مسؤول اجرای سالم انتخابات هستید و باید با رعایت عدالت و انصاف نسبت به همه كاندیداها عمل كنید تا حقی از هیچ كس ضایع نشود، زیرا شما مسؤول اینكه چه كسی رأی بیاورد نیستید.
آیت‌الله امینی تخریب برخی چهره‌های كاندیداها را ابزاری برای سوء استفاده دشمنان انقلاب اسلامی دانست و افزود: تخریب چهره‌ها مخصوصا اگر به نام روحانیت باشد، گناه و ظلم به نظام است. وی با مهم توصیف كردن انتخابات نهمین دوره ریاست‌جمهوری تأكید كرد: به مردم توصیه می‌كنم كه حتما در انتخابات شركت كنند و از دادن رأی سفید خودداری كرده و رأی مثبت دهند.
امام جمعه موقت قم در ادامه با تأكید بر حضور گسترده مردم در انتخابات تصریح كرد: صداوسیما در تبلیغات كلی انتخابات به وی‍ژه در روستاها باید بیشتر فعالیت كند و مسؤولان انتخابات باید برای تسهیل جریان انتخابات در روستاها صندوق‌های بیشتری به روستاها اختصاص دهند. وی اظهار امیدواری كرد كه مسؤولان اجرایی انتخابات در كشور به دور از هرگونه غرض‌ورزی و جناح‌بازی، انتخابات سالمی را برگزار كنند.
در این دیدار همچنین رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره ریاست‌جمهوری استان قم ضمن گزارشی دربارة آخرین اقدامات ستاد انتخابات استان بیان داشت: معدل درصد مشاركت مردم در استان قم با تلاشهای صورت گرفته در هشت دوره انتخابات ریاست جممهوری 7/73 درصد بوده است.رسا