تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران 400 اثر خوشنویسی از هنرمندان داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شد که با نظر هیأت داوران، نفرات برتر در اختتامیه این دوسالانه حضور پیدا کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی نفرات برتر چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران 400 اثر خوشنویسی از هنرمندان داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شد که با نظر هیأت داوران، نفرات برتر در اختتامیه این دوسالانه حضور پیدا کردند.

بخش هنری تبیان

معرفی نفرات برتر چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران

اکبر اسکندری نژاد در حاشیه آیین اختتامیه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران  با بیان اینکه استان قزوین مفاخر و شخصیت های برجسته ای را در خود جای داده است، اظهار داشت: آیین افتتاحیه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران 6 شهریور ماه سال جاری در مجموعه سرای تاریخی سعدالسلطنه صورت گرفت که اختتامیه این دوسالانه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان و میهمانان داخلی و خارجی 25 شهریور ماه سال جاری به کار خود پایان داد.

وی ادامه داد: استان قزوین مهد هنرمندانی همچون میرعماد حسنی، امیرخانی، استاد ابوالحسن محصص مستشاری و... است که توانستند ستاره ای درخشان بر تارک هنر ایران زمین باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه هنرمندان بسیاری در چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران شرکت کردند، اضافه کرد: در این دوسالانه خوشنویس نویسان با حضور داوران و هنرمندان بنام در رقابتی تنگاتنگ مهارت خود را به منصه ظهور گذاشتند.

اسکندری نژاد عنوان کرد: قزوین مهد پرورش هنرمندان فاخر و خوشنویسانی است که توانسته اند نام و آوازه بلندی در عرصه هنر خوشنویسی داشته باشند.

این مسوول یادآور شد: در چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران 400 اثر خوشنویسی از هنرمندان سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی به نمایش گذاشته شد که با نظر هیأت داوران، نفرات برتر در اختتامیه این دوسالانه حضور پیدا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه در چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران سه رشته خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ، هنرمندان و خوشنویسانی به رقابت پرداختند، مطرح کرد: در رشته خط نستعلیق سیدحیدر موسوی و مصطفی عابدینی از قزوین، علیرضا تلجنگانی از استان فارس و احمد احمدی، علی خیری، مجتبی شریفی و رسول آقامیری از اصفهان نفرات برتر این رشته شدند.

اسکندری نژاد بیان کرد: همچنین سلیمان میری از تهران، صفر گالشی از اردبیل، پیمان سادات نژاد از ایلام و یادگار خیام از کردستان برگزیدگان رشته خط نستعلیق شدند.

وی خاطرنشان کرد: در رشته شکسته نستعلیق پیمان پارس مهر و بهادر پگاه از قزوین، مهدی منصوری از ایلام، هادی پناهی منش از قم، غلامعلی گوران از مازندران، محمود رحیمی عهد از تهران، شمس الدین مرادی از ایلام، محمد اندرز از بوشهر منتخبان برگزیده چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران شدند.

این مسوول گفت: امید است بتوانیم از ظرفیت هنرمندان بسیاری در برگزاری دوسالانه های آینده استفاده کنیم تا شاهد رشد و بالندگی این هنر در جهان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه در رشته ثلث هم منتخبانی از سوی هیأت داوران جزو برترین ها در این رشته شدند، تشریح کرد: لیلا وزیری از تهران، علی ایرانی، مجید داستانی، وحید فولادزاده و احمد خوانساری از قم، علی احسان پور از خراسان رضوی به عنوان هنرمندان برتر در رشته ثلث شدند.

اسکندری نژاد تصریح کرد: در رشته نسخ مجید سعیدکافی از تهران، امیر پژمان از فارس، عذرا عبدالله پور از اصفهان و زهرا شیرازی پور از البرز، زهرا میبدی و محمدتقی اسدی از قم توانستند برترین های این رشته در چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران شوند.

گفتنی است، از منتخبان رشته های خوشنویسی در چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران با لوح و جایزه نقدی 45 میلیون ریالی تقدیر شد.

یادآور می شود، از هیأت داوران و هنرمندان بنام استان قزوین هم در آیین اختتامیه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران تجلیل و تقدیر شد.

در آیین اختتامیه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فریدون همتی استاندار قزوین، محمدعلی حضرتی ها مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.


منبع: فارس