تبیان، دستیار زندگی
ند معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از ساماندهی ‪ ۵۷‬موسسه پاسخ گویی به شبهات دینی مردم خبرداد. fبه گزارش تبیان به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی  افزود: این موسسات توسط ستاد ساماندهی مراكز پ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‪ ۵۷‬موسسه پاسخ‌گویی به سوالات دینی مردم ساماندهی شدند

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از ساماندهی ‪ ۵۷‬موسسه پاسخ گویی به شبهات دینی مردم خبرداد.

fبه گزارش تبیان به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی  افزود: این موسسات توسط ستاد ساماندهی مراكز پاسخ گویی به سوالات شرعی مردم شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

وی سیاست‌گذاری فعالیت این موسسات را از مهم‌ترین اهداف راه اندازی ستاد ساماندهی مراكز پاسخ گویی به سوالات دینی ذكر كرد و افزود: این موسسات در ارتباط مستقیم با مردم می‌باشند و با بررسی آنها مهمترین نیازهای تبلیغات دینی در جامعه شناسایی می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: پیش از این بسیاری از موسسات دینی، در بیشتر زمینه‌های مذهبی به سوالات مردم پاسخ می‌دادند و این موضوع زمینه موازی كاری آنان را فراهم كرده بود.

وی ادامه داد: در راستای رفع این مشكل ستاد ساماندهی به تخصصی كردن فعالیت‌های موسسات پاسخ گویی به سوالات شرعی مردم می‌پردازد تا اقدامات هریك از آنان در رشته‌های مشخصی انجام شود.

وی ادامه داد: هم‌اكنون كلیه آثار مربوط به پاسخ گویی به شبهات دینی مردم در این ستاد جمع‌آوری و طبقه بندی شده‌اند.

وی بیان داشت: در این مجموعه ‪ ۲۸۰‬هزار سوال و پاسخ شرعی مطرح شده در طول ‪ ۳۰‬سال گذشته، گردآوری شده است.

سبحانی، شناسایی سوالات روز جامعه در زمینه مسایل دینی را از مهمترین نیازهای تبلیغات مذهبی ذكر كرد و افزود: بی‌توجهی به این موضوع، زمینه بروز انحرافات دینی در جامعه را فراهم می‌كند.

وی ادامه داد: در این راستا سوالات و شبهات دینی از سایت‌های اطلاع رسانی، كتب چاپ شده و ماهواره‌ها رصد شده و برای پاسخ گویی به موسسات دینی ارجاع داده می‌شوند.