تبیان، دستیار زندگی
آزاده زارعی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون می گوید پس از سریال ˝آوای باران˝ توقع مردم از او بالا رفته است و نمی تواند در کاری حضور یابد که از آن پایین تر باشد. . . .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با آزاده زارعی از ˝آوای باران˝ تا ˝پری˝

آزاده زارعی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون می‌گوید پس از سریال ˝آوای باران˝ توقع مردم از او بالا رفته است و نمی‌تواند در کاری حضور یابد که از آن پایین‌تر باشد.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
title

 آزاده زارعی بازیگر که با سریال "آوای باران" خوش درخشید، این روزها مشغول بازی در نمایش "پری" به کارگردانی امیر غفارمنش است.

او درباره فعالیت‌های تصویری خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به تازگی قرارداد حضور در یک فیلم سینمایی را به امضا رساندم و بعد از اتمام اجرای نمایش "پری" به سر فیلمبرداری این فیلم می‌روم. در حال حاضر به دلیل استقبال خیلی خوبی که از نمایش "پری" صورت گرفت اجرای نمایش تمدید شد و از آنجایی که سالن‌ها پر هستند و محرم و صفر را نیز پیش رو داریم، اجرای بعدی این نمایش را به بعد از محرم و صفر موکول کردیم.

وی درباره دلایل حضور خود بر صحنه تئاتر اظهار کرد: پیش از اینکه به تهران بیایم در تالار هنر اصفهان تئاتر کار می‌کردم و در هنرستان نیز تئاتر خواندم، بنابراین از تئاتر دور نیستم. در دانشگاه کمی از فضای تئاتری دور شدم و به سمت سینما گرایش یافتم و چند سالی به عنوان منشی صحنه فعالیت داشتم و به‌واسطه سامان سالور به سمت بازیگری آمدم. حالا این فرصت فراهم شده است که بار دیگر به صحنه تئاتر بازگردم و از این اتفاق نیز بسیار خوشحال هستم. چرا که تئاتر بازیگر را پخته‌تر می‌کند و به نوعی تمرین بازیگری است و باعث می‌شود در آن کلی تجربه کسب کرد. به نظرم تئاتر یک کلاس آموزشی است و ترجیح می‌دهم تئاتر خوب کار کنم تا اینکه کارهای ضعیف تصویری داشته باشم.

بازیگر فیلم" آمین خواهیم گفت" درباره نمایش "پری" و شخصیتی که در آن ایفا می‌کند گفت: "پری" یک نمایش ایرانی است و من در این سبک، کاری نکرده بودم و برایم جذاب بود. نقش جای کار بسیار داشت، چرا که در لحظه شخصیت‌ها تغییر می‌کنند و بار ملودرام نمایش نیز بر دوش من و امیر کربلایی‌زاده بود. از سوی دیگر امیر غفارمنش کارگردان کار، یک پیشینه خوب تئاتری دارد و کارش را به خوبی می‌شناسد. متن این نمایش نیز نوشته خیرالله تقیانی‌پور است که نمایش بسیار قوی و خوبی را نوشته است. روز اول که متن را خواندم فکر می‌کردم به دلیل سنگینی دیالوگ‌ها و خود متن، نمایش همه‌گیر نباشد، اما بازخوردها بسیار خوب بود و با توجه به تجربه‌ای که دوستان در این نمایش دارند کار به شکلی پیش رفت که علاوه بر اینکه یک نشاطی را برای مخاطب به همراه دارد و او را به فکر وا‌می‌دارد. ضمن اینکه دردهایی در این نمایش به زبان می‌آید که دوست داشتم این دردها را عنوان کنم. در واقع لایه‌های پنهان و دردهای جامعه به شکلی ریز و ظریف در این نمایش گنجانده شده است، درنهایت هم خوشحالم که هیچ مخاطبی ناراضی از سالن بیرون نرفت و این برای من لذت‌بخش است.

زارعی در ادامه درباره اینکه بیشتر دوست دارد در کدام مدیوم فعال‌تر باشد عنوان کرد: من هر نقشی که خوب باشد را انتخاب می‌کنم و برایم فرقی نمی‌کند در کدام مدیوم باشم. به دنبال این هستم که حالم خوب باشد و کاری که انجام می‌دهم تکراری نباشد در درجه اول متن و کارگردان کار برایم مهم است، چرا که من بازیگری می‌کنم و این مدیوم‌ها منافاتی باهم ندارند.

این بازیگر جوان درباره دلایل کم کاریش در تلویزیون بیان کرد: پس از سریال "آوای باران" در درجه اول توقع خودم و بعد توقع مردم از من بالا رفت و از آنجایی که همه چیز این مجموعه خوب و قابل دفاع بود و من هم با این کار دیده شدم، نمی‌توانم در کاری حضور یابم که از نظر سطح و ارزیابی از آن پایین‌تر باشد. بعد از "آوای باران" هم سریال بازی کردم، اما مثل آن سریال دیده نشد. به همین دلیل هم دوست دارم کار بعدیم هم‌سطح آن سریال باشد و یا حتی بالاتر از آن و متفاوت باشد، نه از آن پایین‌تر؛ ترجیحم این است که صبر کنم تا کار خوب انجام دهم. ضمن اینکه این کم‌کاری فقط به من برنمی‌گردد تولیدات تلویزیون پایین آمده است و با این حجم بازیگران تولیدات کم است طبیعی است که یکسری از بازیگران کمرنگ شده باشند. در این میان هم یکسری از بازیگران صبر می‌کنند تا کار بهتری به آن‌ها پیشنهاد شود و برخی نیز غم نان دارند و مجبورند که کار کنند.

ضمن اینکه پیشنهاد‌هایی که شد، برایم جذابیتی نداشت و ترجیح دادم این اتفاق، بهتر رقم بخورد و با یک کار خوب به تلویزیون بازگردم.

زارعی در پایان اظهار کرد: دوست دارم از گروه نمایش "پری" که همدلانه کار کردند، تشکر کنم. به‌خصوص از حمید علی نژاد تهیه‌کننده کار که سرمایه شخصی‌اش را آورد و با اینکه مطمئن بود بازخورد مالی چندانی برایش دربر نخواهد داشت، چرا که تئاتر خیلی پول ندارد، اما دغدغه فرهنگی داشت و این قابل تقدیر و ارزش است. امیدوارم آدم‌هایی که دغدغه فرهنگی و تئاتر دارند و دوست دارند تئاتر چراغش روشن بماند، بیایند و از آن حمایت کنند.


منبع: هنرانلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .