تبیان، دستیار زندگی
ان   مدیریت پژوهش مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان پژوهشگران موفق حوزوی را به مدارس علمیه خراسان اعزام می‌كند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، به مناسبت هفته پژوهش و به منظور تعمیق و گسترش فرهن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعزام پژوهشگران موفق به مدارس علمیه خراسان

مدیریت پژوهش مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان پژوهشگران موفق حوزوی را به مدارس علمیه خراسان اعزام می‌كند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، به مناسبت هفته پژوهش و به منظور تعمیق و گسترش فرهنگ پژوهش و تحقیق در مدارس علمیه خراسان و ضرورت آشنایی طلاب جوان با امر پژوهش با استفاده از دانش روز و تجربیات اساتید پژوهش و تحقیق به همت مدیریت پژوهش مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان طرح اعزام پژوهشگران موفق به مدارس علمیه با هدف ایجاد انگیزه در طلاب مدارس نسبت به مقوله پژوهش و تحقیق اجرا می‌شود.
این طرح بر تأثیر گذاری افزودن‌تر در روند فكری طلاب در جهت بالندگی علوم و معارف اسلامی و با بهره‌گیری از توانمندی‌های پژوهشگران حوزوی و ایجاد ارتباط با مراكز علمی و فراهم ساختن زمینه مشاركت دانشوران حوزوی در امور پژوهشی روز آمد و همچنین كمك به حوزه و حمایت از دانش آموختگان علاقمند به پژوهش در عرصه مباحث دین پژوهی می‌تواند در حقیقت پل ارتباطی بین آموزش و پژوهش باشد و بستر تغییر و تحول در امور آموزشی را فراهم آورد.
در این روش با در نظر گرفتن پیش نیازها و همكاری مسئولین مدارس امكان ارتقای كمی و كیفی در تولید علم و اندیشه و جنبش نرم‌افرازی علمی و دینی در حوزه علمیه به وجود خواهد آمد.
مهم‌ترین موارد مورد بحث در این طرح عبارتند از:
تعریف پژوهش، ضرورت پژوهش، فواید پژوهش، ابزار مورد نیاز در پژوهش، ارتباط پژوهش و آموزش، جایگاه پژوهش در حوزه و جایگاه پژوهش در جامعه.