تبیان، دستیار زندگی
زد   جشنواره آیین و خرد صبح پنجشنبه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اعل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره آیین و خرد به بررسی 20 سال فعالیت پژوهشی دفتر تبلیغات می‌پردازد

جشنواره آیین و خرد صبح پنجشنبه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اعلام این مطلب، هدف از برگزاری این جشنواره را بررسی بیست سال فعالیت پژوهشی این دفتر در حوزه علوم اسلامی و تقدیر از آثار و پژوهش‌های برتر دانست.
حجت الاسلام محمد تقی سبحانی در تشریح فعالیت‌های پژوهشی دفتر تبلیغات گفت: از دهه 60 كه برنامه‌های علمی و پژوهشی در دفتر تبلیغات آغاز شده تاكنون بیش از 280 فعالیت پژوهشی در عرصه‌های علوم اسلامی در این دفتر صورت گرفته كه بسیاری از آن‌ها پروژه‌های بزرگ در سطح ملی و بین المللی بوده است. از جمله اصطلاح نامه علوم اسلامی كه برای نخستین بار در جهان اسلام تدوین شده و در حوزه علوم گوناگون اسلامی اصطلاحات آن را در مجامع علمی جهان معرفی می‌كند. تاكنون اصطلاح نامه شش علم به تأیید سازمان یونسكو نیز رسیده است. همچنین پنج جلد از دایره المعارف بیست جلدی قرآن كریم آماده چاپ می‌باشد یا تاكنون منتشر شده است.
وی ادامه داد: از ویژگی‌های مهم پژوهش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حضور در عرصه‌های نوین فكری و پرداختن به مسائل نوپیداست. همچنین با پژوهش‌های انجام گرفته به زبان مشترك و تفاهم بین جامعه علمی حوزوی و دانشگاهی دست یافته‌ایم كه یكی از ثمرات فعالیت‌های بیست ساله این دفتر است.
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی درباره جشنواره آیین و خرد افزود: این جشنواره كه یكمین دوره برگزاری آن به بررسی فعالیت‌های بیست ساله پژوهشی این دفتر می‌پردازد، در سال‌های دیگر به موضوعی از علوم اسلامی اختصاص می‌یابد و به پژوهش‌های صورت گرفته در آن موضوع به صورت عام می‌پردازد.