تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت الله نوری همدانی روز دوشنبه در جمع پاسداران فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت طلبی را مختص اسلام ندانستند و بیان داشتند: هر پیغمبری كه مبعوث شد در یك دست خود كتاب و در دست دیگر خود شمشیر داشت تا از كیان و دین خود دفاع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جهاد و شهادت آموزه همه ادیان آسمانی است

حضرت آیت الله نوری همدانی روز دوشنبه در جمع پاسداران فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت طلبی را مختص اسلام ندانستند و بیان داشتند: هر پیغمبری كه مبعوث شد در یك دست خود كتاب و در دست دیگر خود شمشیر داشت تا از كیان و دین خود دفاع كند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، آیت الله نوری همدانی با تأكید بر اهمیت تجهیز مسلمانان برای رویارویی با استكبار جهانی فرمودند: قرآن بر دو نیروی تجهیز «مادی، رزمی» و «معنوی، روحی» مسلمانان تأكید كرده است.
قرآن می‌فرماید: آن قدر از نظر قوای نظامی قوی و مجهز باشید كه دشمنان اسلام از شما در دل خود ترس داشته باشند.
ایشان تجهیز مسلمانان به نیروی معنوی و ایمان را مهم‌تر از مجهز شدن به وسایل نظامی دانستند و افزودند: اسلام بر روی تجهیزات معنوی یعنی فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت طلبی حساب می‌كند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم مهم‌ترین عامل برتری سپاه اسلام بر سپاه كفر را ایمان به خدا برشمردند و با بیان اینكه روحیاتی كه مجاهدین اسلام دارند موجب برتری آن‌ها نسبت به سپاه كفر می‌شود، خاطر نشان ساختند: توبه از گناهان گذشته، پوشیدن لباس جهاد و تقوی، عبادت خدا و امر به معروف و نهی از منكر و حفظ حدود و مرز‌های خدا از ویژگی‌های سپاه اسلام است.
ایشان ادامه دادند: دشمنان امروز مسلمین روحیه سپاه اسلام را نمی‌بینند. فكر آن‌ها متمركز بر روی تداركات مادی است. آن‌ها از مرگ می‌ترسند، ولی جوانان ما به شهادت افتخار می‌كنند و به استقبال آن‌ها می‌روند.
این مرجع تقلید توجه به آیات قرآن پیرامون جهاد برای اسلام را خواستار شدند و تصریح كردند: هیچ پیغمبری نیست كه در مكتب او جنگ نباشد. خداوند هر پیغمبری را كه برانگیخت، در یك دست او كتاب الهی و در دست دیگر او شمشیر قرار داد تا از كیان و دین خود دفاع كند. جهاد تنها اختصاص به دین مبین اسلام ندارد.
ایشان ادامه دادند: دین یعنی اینكه جهاد همیشه زنده باشد. مجاهدینی وجود داشته ‌باشند كه همیشه و در هر كجا حاضر باشند كه از دین و كیان خود محافظت كنند.