تبیان، دستیار زندگی
ند ‌ آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن كریم بر حفظ ایمان در لحظات سخت تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری تبیلن به نقل از شبستان حضرت آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن كریم ضمن بیان مطلب فوق افزود:‌اگر كس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر ایمان فرد در حالت عادی ثابت باشد خداوند در لحظات سخت وی را یاری می كند

‌ آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن كریم بر حفظ ایمان در لحظات سخت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تبیلن به نقل از شبستان حضرت آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن كریم ضمن بیان مطلب فوق افزود:‌اگر كسی به منزله شجره طیبه بود و اصل و ایمانش ثابت بود در هنگام خطر كه دیگر كاری از او ساخته نیست خداوند از او دستگیری می كند.

مفسر برجسته قرآن،‌با تاكید بر حفظ ایمان در حوادث تلخ و سنگین افزود:‌انسان در حوادث نمی تواند شرایط عادی خود را حفظ كرده و قدرت تفكر و تصمیم گیری را از دست می دهد و اگر ایمان فرد در حالت عادی ثابت باشد خداوند در لحظات سخت وی را یاری می كند. وی افزود:‌ مردان صالح همیشه به عنایت الهی پایدار هستند.

این استاد حوزه علمیه اعمال خیر انسان را از توفیقات الهی عنوان كرد و خاطر نشان كرد:‌هدایت انسان و هر قدم خیر علمی و عملی وی از فیض الهی است.

وی افزود:‌بدون عنایت الهی كاری از پیش نمی رود و چون مشیت خداوند بر انجام فعل خیر شامل شده است پروردگار كار خیر كسی را ضایع نمی كند و این امر درپیشگاه الهی پذیرفته می شود.

آیت الله جوادی آملی فطرت و وحی را دو عامل درونی و بیرونی برای هدایت انسان عنوان كرد و افزود: ضلالت ابتدایی و فطری نیست بلكه اكتسابی است و كج روی مسبوق به اضلال الهی نیست بلكه از خود انسان است.

وی افزود:‌اگر كسی عمدا رو به گمراهی رفته و اهل توبه نباشد خداوند وی را به حال خود رها می كند،‌یعنی توفیق نصیب او نمی شود .