تبیان، دستیار زندگی
ست عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع زائران مسجد مقدس جمکران گفت: هویت شیعه به عنوان پرچمدار پیروان اسلام ناب محمدی(ص) با مسئله غدیر، عاشورا و مهدویت گره خورده است. وی گفت :  قوی ترین و محکم ترین سند تقدس جمکران اهتمام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هویت شیعه مبتنی بر غدیر، عاشورا و مهدویت است

عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع زائران مسجد مقدس جمکران گفت: هویت شیعه به عنوان پرچمدار پیروان اسلام ناب محمدی(ص) با مسئله غدیر، عاشورا و مهدویت گره خورده است.

وی گفت :  قوی ترین و محکم ترین سند تقدس جمکران اهتمام علمای بزرگ ما به این مکان مقدس است. زیرا علمای ما بزرگ و نقاد بوده اند و به این راحتی ها به قداست جایی اعتماد نمی کردند، در حالی که می شنویم فقیه بزرگی همچون آیت الله بروجردی می گوید اگر می توانستم تمام نمازهای خود را در جمکران می خواندم.

وی ادامه داد: از مکان های گره گشای رهبر معظم انقلاب برای حل معضلات کشور، زمزمه مناجات های جمکران ایشان است و قطعاً بدون عنایت آقا بقیة الله (عج) گره ای از گره های کشور باز نشده و نخواهد شد. زیرا تنها کشوری که پایگاه امام زمان (عج) است کشور جمهوری اسلامی است و در هیچ جای دنیا این شور و نشاط که این شب ها و روزها تجلی پیدامی کند، دیده نمی شود. لذا باید به صورت پیوسته بر شکوه جشن های نیمه شعبان دمید و بدانید این کار عبادتی بزرگ و مصداق تعظیم شعائر اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری هویت شیعه به عنوان پرچمداران پیروان اهل بیت اسلام ناب محمدی(ص) را گره خورده به سه مسئله غدیر، عاشورا و مهدویت عنوان و تصریح کرد: ما معتقدیم یکی از فرزندان پیروان پیامبر(ص) ظهور خواهد کرد و این اعتقادمان هم محکم است و برهان عقلی و نقلی دارد و این اعتقاد بین المللی جهان اسلام بلکه الهیون عالم است. ولی متاسفانه برخی با این اعتقاد امید بخش بازی می کنند و آن را به برخی خرفات گره می زنند و از این روش هم تنها دشمنان استفاده می کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش غدیر در هویت شیعه گفت : غدیر شناسنامه شیعه است. غدیر هویت شیعه است و این که در کتاب حدیثی آمده است که غدیر اعظم اعیاد اسلامی است مبالغه نیست و اگر غدیر را از شیعه بگیرند بی هویت می شود.

وی با تا کید بر حفظ هویت غدیر گفت : ما پای پرچم غدیر ایستاده ایم و به این باوریم که « من کنت مولاه فهذا علی مولاه» یعنی فقط امامت مولا علی(ع) حق است و اگر می خواهید راه حق را بیابید نگاه کنید ببینید علی (ع) کجا ایستاده است.

حجت الاسلام خاتمی نهضت عاشوا را عاملی دیگر دانست که هویت شیعه به آن گره خورده است و یادآور شد: نه تنها شیعه بلکه اسلام مدیون نهضت عاشورا اباعبدالله الحسین (ع) است و اگر مشاهده می شود که در هر مناسبت امام حسین (ع) سفارش شده است علتش این است که اگر از این شعائر اسلامی اثری باقی مانده به خاطر قیام حسین (ع) است و اگر فداکاری این شهید بزرگ نبود اثری از دین اسلام نبود و ما مدعیان عاشورا و کربلا هستیم و افتخارهم  می کنیم که مردم ما عاشورا و کربلا را فراموش نکرده اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه دشمنان برای کم رنگ ساختن هویت عاشورا متذکر شد: دشمنان معتقدند دو عامل مهم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد؛ اول عاشورا و دوم روحانیت. زیرا مردم ایران آزادگی و زیر بار ذلت نرفتن را از عاشورا گرفته اند لذا دشمنان بدنبال از کار اندختن فرهنگ عاشورا هستند پس سعی کرد آن را با خرافات آمیخته کند و برای این کار از بعضی مداحان بی مایه استفاده می کنند که دروغ می سازند، می پردازند و می گویند و مداحی را به کالا تبدیل کرده اند.

وی با تقدیر از مداحان ارزشی که حاضر نیستند تحت هیچ شرایطی دینشان را بفروشند، خاطر نشان کرد: آن کسی که می گوید من « حسین اللهیم » همان هدف دشمنان را دنبال می کند، امامان را در حد خدایی بالا بردن حرام است و به نظر من بهتر از این نمی شود عزاداری را خراب کرد و خواندن، گوش دادن و دعوت از آنها در چنین مراسم هایی حرام است. این کارها یعنی خراب کردن و اهانت به فرهنگ عاشورا.

منبع : رسا