تبیان، دستیار زندگی
نخستین فرهنگ انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی «طب سنتی» با حدود 30 هزار واژه و اصطلاح پزشکی را انتشارات «معین» منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار نخستین فرهنگ «طب سنتی» با 30 هزار واژه

نخستین فرهنگ انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی «طب سنتی» با حدود 30 هزار واژه و اصطلاح پزشکی را انتشارات «معین» منتشر کرد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان

title

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز پژوهشی میراث مکتوب، نخستین «فرهنگ طب سنتی» به قلم محمدرضا توکلی صابری و زهرا سینایی (راحیل) از سوی انتشارات «معین» به بازار نشر طب سنتی عرضه شد. این فرهنگ شامل واژه‌هایی است که در گذشته کاربرد داشته و در زمان حال نیز استفاده می‌شود.

واژه‌های این فرهنگ شامل داروها، بیماری‌ها، روش‌های درمانی، زندگینامه پزشکان و داروسازان طب سنتی ایران، عرب، اروپایی و فهرست کتاب‌های آن‌ها و نیز مجموعه‌ای کامل از گیاهان و فرآورده‌های طبیعی و نام‌های متعدد آن‌ها به زبان فارسی، عربی، انگلیسی و لاتین است.

معرفی کامل پیشوندها و پسوندهای اصطلاحات پزشکی به زبان فارسی، عربی، انگلیسی، یونانی و لاتین از ویژگی‌های دیگر این فرهنگ است. این واژه‌ها از منابع طب سنتی مانند «قانون»، «الحاوی»، «مخزن‌الادویه»، «ذخیره‌خوارزمشاهی»، «بیان‌الطب» جمع‌آوری و تشریح شده است.

نخستین فرهنگ «طب سنتی» با شمارگان 550 نسخه در 728 صفحه‌ در قطع وزیری و به بهای 45 هزار تومان از سوی انتشارات «معین» منتشر شده است.



منبع: ایبنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .