تبیان، دستیار زندگی
ند حضرت آیت الله مكارم شیرازی در پیامی حركت تازه شبكه قطری الجزیره را در اهانت به آیت الله سیستانی محكوم و بر ادامه حركت مردم عراق در بیرون راندن اشغال‌گران تاكید كردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله مكارم شیرازی در پیامی اهانت شبكه الجزیره به آیت الله سیستانی را محكوم كردند

حضرت آیت الله مكارم شیرازی در پیامی حركت تازه شبكه قطری الجزیره را در اهانت به آیت الله سیستانی محكوم و بر ادامه حركت مردم عراق در بیرون راندن اشغال‌گران تاكید كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله  مكارم شیرازی از مراجع معظم تقلید در این اطلاعیه با اشاره به اهانت شبكه الجزیره به حضرت آیت الله العظمی سیستانی آورده‌اند: اخیراً در یكی از كانال‌های تلویزیونی عربی، اسائه ادب و هتك حرمت مقام مقدس مرجعیت در عراق صورت گرفت كه موجی از خشم و نفرت را در اوساط اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت بر انگیخت. این بی‌خبران فراموش كرده‌اند كه اگر مرجعیت شیعه به داد ملت عراق نرسیده بود عراق وضع دیگری داشت.
ایشان با بیان این نكته كه همه مردم جهان، اعم از دوست و دشمن می‌دانند كه پیشرفت مردم عراق در پیدایش حكومت مردمی و جلوگیری از جنگ داخلی مرهون تدبیر و اندیشه‌های عالی این مرجع بزرگ است، افزوده‌‌اند: این كانال تلویزیون عربی كه روزی طرفدارانی در بلاد عربی داشت و با بی‌تدبیری روز به روز طرفداران خود را از دست می‌دهد باید بداند هر گونه حمله و اهانت به مرجعیت شیعه در عراق در خدمت مطامع اسراییل و حامیان اوست كه خواهان فضای بدبینی و ناامنی دائم و جنگ داخلی در عراق هستند تا عراق را به طور كامل تحت سلطه شیطانی خود قرار دهند.
این استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در پایان این بیانیه آورده‌اند: ما ضمن اعلام تنفر و بیزاری از این گونه حركات زشت و زننده اعلام می‌داریم مردم عزیز عراق راه خود را به سوی پیشرفت در سایه اسلام تا پیروزی كامل بر دشمنان و برون راندن اشغالگران ادامه می‌دهند و كمترین اعتنایی به این شیطنت‌ها ندارند.
و السلام علی جمیع اخواننا و اخواتنا العزیز فی العراق
و السلام علیكم و رحمه الله و بركاته
ناصر مكارم شیرازی
26/9/84