تبیان، دستیار زندگی
بد بسیج اساتید با صدور بیانیه‌ای تحقق همه جانبه وحدت حوزه و دانشگاه را نیازمند رویكردی جدید و جدی دانسته است. در این بیانیه كه روز شنبه نسخه‌ای از آن دراختیار ایرنا قرار گرفت،آمده است : اگر چه بیش از دو دهه از توجه به ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحقق همه جانبه وحدت حوزه و دانشگاه رویكرد جدیدی می‌طلبد

بسیج اساتید با صدور بیانیه‌ای تحقق همه جانبه وحدت حوزه و دانشگاه را نیازمند رویكردی جدید و جدی دانسته است.

در این بیانیه كه روز شنبه نسخه‌ای از آن دراختیار ایرنا قرار گرفت،آمده است : اگر چه بیش از دو دهه از توجه به این امر مقدس می‌گذرد و جلوه‌های برجسته‌ای از وحدت متبلور شده است ، اما تحقق همه جانبه وحدت ، رویكرد جدیدی می‌طلبد.

در بخش دیگری ازاین بیانیه كه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه صادر و به برخی راهكارها دراین خصوص اشاره شده و آمده‌است : تحقق وحدت حوزه و دانشگاه تحقق جامعه اسلامی است ، این دو مركز علمی بسترساز دو آرمان مقدس هستند.

بیانیه ، وحدت مدیریت دراین حركت اسلامی را اولین گام و ایجاد " شورای وحدت حوزه و دانشگاه" در مرحله بعدی ضروری دانسته است.

دربخش دیگری ازبیانیه اساتید ، حضور مدیر حوزه علمیه ، وزیر علوم ، بهداشت ، فرهنگ و ارشاداسلامی ، نماینده مقام معظم رهبری ، رییس شورای انقلاب فرهنگی ، رییس دانشگاه آزاداسلامی ، رییس سازمان بسیج اساتید ، رییس صدا و سیما و متخصصین فرهنگی دراین شورا پیشنهاد شده است.

در قسمت دیگری ازاین بیانیه آمده‌است كه توطئه‌گران از الگو شدن جامعه دین محور در هراسند و پیوسته وسوسه و نفاق افكنی كرده كه دراین شرایط ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه دو چندان شده است.

بیانیه لزوم شناخت موانع ، چگونگی رفع آنها تبیین سیاست و راهكارها با روش علمی را برای رسیدن به وحدت حوزه و دانشگاه را ضروری دانسته است.