تبیان، دستیار زندگی
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می خواهند بازی های کامپیوتری را با دسته یا Controller یا همان Joystick بازی کنند، این مطلب را بخوانید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه دسته XBOX One  را به ویندوز10 وصل کنیم؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می خواهند بازی های کامپیوتری را با دسته یا Controller یا همان Joystick بازی کنند، این مطلب را بخوانید.

ترجمه: سید محمد   امین سعادت- بخش دانش و زندگی تبیان

دسته

چه به کمک یک کابل و چه به صورت بی سیم، اتصال دسته به کامپیوتر در ویندوز10 بسیار آسان است، و ما به شما هر دوی این روش ها را آموزش می دهیم.
اتصال کابلی به صورت USB، و اتصال بدون سیم خود به دو صورت Wireless و بلوتوث صورت می گیرد.

کابل USB

برای اتصال از این طریق، شما تنها به همان کابل Micro-USB که همراه کنترلر قرار داده شده است نیاز دارید. همانگونه که برای شارژ کنترلر از این سیم استفاده می کنید، یک سر آن را به جلوی دسته و سر دیگر آن را به یک پورت USB کامپیوتر متصل کنید. در این صورت ارتباط بلادرنگ ایجاد می شود و همچنین کنترلر شروع به شارژ شدن می کند.

وایرلس

برای اتصال وایرلس، شما به یک آداپتور وایرلس ایکس باکس مخصوص ویندوز10 نیاز دارید؛ که این آداپتور یا در جعبه دستگاه از ابتدا وجود دارد، و یا باید جداگانه آن را خریداری کنید.
البته به این نکته دقت داشته باشید که این آداپتور مختص Xbox One بوده و با آداپتور وایرلس Xbox 360 تفاوت دارد.
پس از اتصال آداپتور به کامپیوتر، دکمه روی آداپتور و دکمه جست وجوی کنترلر را فشار دهید تا همدیگر را شناسایی کنند.

بلوتوث

برای استفاده از روش بلوتوث، کامپیوتر شما باید به این تکنولوژی به کمک مادربورد و یا قطعه جداگانه دسترسی داشته باشد، و همچنین ویندوز10 کامپیوترتان باید به آپدیت سالانه ارتقا یافته باشد.
همچنین کنترلر شما باید آخرین ورژن، یعنی همان کنترلری باشد که با Xbox One S عرضه می شود.
کنترلر خود را به کمک دکمه جلویی روشن کنید، و سپس دکمه جست وجو را فشار دهید. در همین حال در کامپیوتر وارد تنظیمات بلوتوث شده و سپس از پیدا کردن نام  Xbox Wireless Controller
 گزینه Pair را کلیک کنید.

آپدیت کردن کنترلر

ویندوز10 با درایورهایی مرتبط با Xbox Oneعرضه می شود، و همچنین اتصال کنترلر به ویندوز، این فرصت را برایتان ایجاد می کند تا آن را آپدیت کنید. برای این کار Store را روی ویندوز اجرا کنید و برنامه Xbox Accessories را جست وجو کرده و آن را نصب و سپس اجرا کنید.
اگر برای کنترلرتان نیازی به آپدیت کردن باشد، پیغام Update Required ظاهر می شود.
اگر کنترلر شما از نوع Elite Wireless Controller ، در قسمت Configure  می توانید دکمه ها را جابجا کنید، حساسیت ماشه ها را تغییر دهید، جهت محور بالا و پایین استیک را عوض کنید و تغییرات مشابه انجام دهید.

و در نهایت ...

مایکروسافت ویژگی های خاصی را برای ویندوز10 تدارک دیده تا بازی کردن با آن مشابه شرایط Xbox باشد. البته برخی کاربران مشکلاتی را گزارش کرده اند که بعد از آپدیت سالانه ویندوز10 در ارتباط سریع کنترلر با ویندوز به وجود آمده است. البته مایکروسافت نیز از این قضایا آگاه است و سعی در برطرف کردن مشکلات ایجاد شده دارد.


منبع: Makeuseof