تبیان، دستیار زندگی
جگوار برای شرکت در مسابقات خودروهای برقی موسوم به فرمول E از مدل کاملا الکتریکی I-Type رونمایی کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جگوار مدل I-Type را برای مسابقات فرمول E معرفی کرد

جگوار

جگوار برای شرکت در مسابقات خودروهای برقی موسوم به فرمول E از مدل کاملا الکتریکی I-Type رونمایی کرده است.

جگوار در خصوص برقی کردن محصولاتش تعهد داده است اما نخستین خودروی الکتریکی این شرکت یک خودروی تولید انبوه نیست. در عوض این خودرو یک اتومبیل مسابقه ای است که قرار است در فصل سوم (۲۰۱۶/۲۰۱۷) مسابقات Formula E شرکت کند. این مسابقات روز ۹ اکتبر در هنگ کنگ برگزار خواهد شد.

این خودرو جگوار I-Type 1 نام دارد و توسط تیم خود جگوار با نام پاناسونیک جگوار ریسینگ (Panasonic Jaguar Racing) به میدان خواهد رفت. مدیریت این تیم بر عهده‌ی گرد ماسر است.

این تیم دو دستگاه از این خودرو خواهد داشت که رانندگی آن‌ها را آدام کارول و میچ ایوانز بر عهده خواهند داشت و هو پین تانگ نیز به عنوان راننده‌ی ذخیره در تیم حضور دارد. هر سه این رانندگان دارای تجربه‌ی زیادی در موتور اسپرت هستند و در مسابقاتی چون World Endurance Championship و A1GP شرکت کرده اند.

جگوار I-Type در حال گذراندن مراحل نهایی تست خود برای شرکت در مسابقه‌ی هنگ کنگ است. این مسابقه پس از خداحافظی نافرجام جگوار از مسابقات فرمول یک در سال ۲۰۰۴، نخستین حضور جگوار در موتور اسپرت بین‌المللی خواهد بود.

در توسعه‌ی این خودرو، Williams Advanced Engineering نیز حضور داشت که به عنوان بازوی مهندسی و تکنولوژیکی تیم F1 ویلیامز شناخته می‌شود. ولیامز قبلا نیز در ساخت سوپر اسپرت مفهومی C-X75 با جگوار همکاری کرده بود. تیم‌ها در حال حاضر از شاسی و باتری‌های یکسان استفاده می‌کنند و تنها بخشی که باید خودشان توسعه دهند بخش مولد نیرو است. البته قرار است در آینده تمامی بخش ها توسط خود تیم‌ها به صورت مستقل ساخته شود که در این صورت شاهد حضور خودروسازان بیشتری در این مسابقات خواهیم بود. آئودی نیز قرار است به از فصل (۲۰۱۶/۲۰۱۷) به این مسابقات بپیوندد و بی ام و هم اعلام کرده است که شاید وارد این مسابقات شود.

جگوار وارد شدن به مسابقات فرمولا E را به عنوان تسریع دهنده‌ی تولید خودروهای الکتریکی قلمداد می‌کند که در این مورد، مهندسان بخش خودروهای جاده ای جگوار با مهندسان بخش مسابقه ای این شرکت همکاری نزدیکی دارند. گمان می‌رود که جگوار در حال حاضر در حال توسعه‌ی نخستین خودروی الکتریکی خود است. این خودرو یک اس‌یو‌وی خواهد بود که از پلتفرم مشترک با مدل F-Pace برخوردار است. جگوار همچنین نام EV-Type را نیز به ثبت رسانده است.

نیک راجرز مدیر بخش مهندسی جگوار می گوید این مسابقات ما را قادر می‌سازد تا تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی خود را در شرایطی کاملا سخت و دشوار مورد آزمایش قرار دهیم. وی همچنین خطاب به رقبای جگوار گفت: «ما این اطلاعات حیاطی را برای توسعه‌ی مدل های خیابانی خود مورد استفاده قرار خواهیم داد.»


منبع: زومیت
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .