تبیان، دستیار زندگی
مشکل باتری گوشی گلکسی نوت7 جدی به نظر می رسد و علی رغم فراخوان سامسونگ برای جمع آوری این گوشی ها افراد بیشتری بر اثر انفجار آن مجروح می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حادثه ی گلکسی نوت 7: پسری 6 ساله مجروح شد

مشکل باتری گوشی گلکسی نوت7 جدی به نظر می رسد و علی رغم فراخوان سامسونگ برای جمع آوری این گوشی ها افراد بیشتری بر اثر انفجار آن مجروح می شوند.

بخش دانش و زندگی تبیان

گوشی

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این بار درمنطقه بروکلین نیویورک انفجار گوشی گلکسی نوت 7 دیگری در دست یک کودک 6 ساله باعث مجروح شدن وی شد. این کودک بلافاصله بدلیل سوختگی شدید با آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شد. خانواده وی در گفتگو با نیویورک پست در شرح این ماجرا گفتند؛ کودکشان در حالی که با گوشی خود مشغول تماشای فیلم بوده، باتری آن منفجر شده است. آنها اضافه کردند که این اتفاق باعث شده که کودکشان از هر گوشی دیگری واهمه داشته باشد.
 
گزارش های مربوط به انفجار گوشی گلکسی نوت 7 تا کنون به 35 مورد رسیده است که آخرین آن مربوط به آتش گرفتن یک خودروی جیپ در شهر سن پترزبورگ در ایالت فلوریدای آمریکا می باشد. پیشتر نیز گزارش دیگری از آتش گرفتن یک اتاق در هتلی در استرالیا بر اثر انفجار باتری این گوشی منتشر شده بود.

شرکت سامسونگ با تایید مشکل باتری این گوشی روز سه شنبه  از کاربران گوشی نوت 7 خواسته بود تا آن را خاموش و نسبت به تعویض آن اقدام کنند. دولت آمریکا نیز روز جمعه از طریق کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی از صاحبان گوشی گلکسی نوت 7 در آمریکا خواسته بود تا با خاموش کردن آن از شارژ و یا استفاده آن خودداری کنند.

گفتنی است؛ فراخوان جمع آوری 2.5 میلیون گوشی گلکسی نوت 7 فروخته شده توسط سامسونگ تاثیر منفی بر درآمد این شرکت داشته بطوریکه باعث سقوط 11 میلیارد یورویی ارزش سهام سامسونگ در بازار بورس شده است. در حالیکه شرکت سامسونگ با این مشکلات دست و پنجه نرم می کند شرکت اپل، بزرگترین رقیب این شرکت هفته پیش از جدیدترین گوشی خود آیفون 7 رونمایی کرده است.


منبع: باشگاه خبرنگاران