تبیان، دستیار زندگی
نامزد ۶۸ ساله حزب دموکرات که در نظرسنجی ها فاصله خود با دونالد ترامپ را تاکنون حفظ کرده، در مراسم روز ۱۱ سپتامبر به دلیل ذات الریه و از دست دادن بیش ازاندازه آب بدنش به دلیل گرما، مجبور شد مراسم را ترک کرده و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازار سهام آمریکا در انتظار شوک کلینتون

کلینتون

نامزد ۶۸ ساله حزب دموکرات که در نظرسنجی‌ها فاصله خود با دونالد ترامپ را تاکنون حفظ کرده، در مراسم روز ۱۱ سپتامبر به دلیل ذات‌الریه و از دست دادن بیش‌ازاندازه آب بدنش به دلیل گرما، مجبور شد مراسم را ترک کرده و برنامه‌های خود برای ادامه فعالیت تبلیغاتی‌اش را متوقف سازد.

نوسانات اخیر در بازارها، که در طول دو ماه گذشته با هر مسئله‌ای – از سیاست گرفته تا تغییرات آب و هوایی - تغییر پیداکرده است، فهرست S&P۵۰۰ –فهرست ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک- را با تغییرات زیادی روبه‌رو ساخت و معاملاتی را ترتیب داد که درنهایت در حدود ۵۰۰ میلیارد دلار از ارزش سهام‌های مختلف را کاهش داد.

درحالی‌که سرمایه‌گذاران و تحلیلگران تمایلی به نظر دادن در مورد وضعیت سلامت کلینتون ندارند، بیان می‌کنند که پیش‌بینی اینکه او در ماه نوامبر پیروز میدان انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد، بازار را با آرامش روبه‌رو ساخته و پیش‌بینی مسیر بازار را میسر می‌سازد. بااین‌حال این اخبار در خصوص سلامتی کلینتون بازار را دستخوش تغییرات منفی زیادی می‌کند. جوناتان گولاب، مدیرعامل و استراتژیست ارشد در RBC Capital Markets نیویورک دراین‌باره گفته است: «اگر متوجه شویم که مسئله بسیار مهمی در مورد سلامتی هیلاری کلینتون وجود دارد، این مسئله واقعاً حائز اهمیت خواهد بود. اما باید در خصوص اخبار کوتاه‌مدت در این خصوص بسیار مراقب باشیم.» وی افزود: «چیزی که ما می‌دانیم این است که ما دو کاندیدایی برای انتخابات ریاست جمهوری داریم که هر دو در حدود ۷۰ سال سن دارند و این مسئله برای هر دو نامزد انتخاباتی مسئله سختی خواهد بود که کمپین‌های تبلیغاتی خود را با سرعت به‌پیش ببرند.»

با انتشار خبر بیماری هیلاری کلینتون، فهرست S&P۵۰۰۰ و دارایی‌ها در سهام بازارهای نوظهور در حدود دو درصد کاهش پیدا کرد که این بزرگ‌ترین کاهش بعد از رأی مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا بود.

یوسف عباسی، استراتژیست بازار جهانی در موسسه اقتصادی جونز تریدینگ، بر این عقیده است که «اگر سلامت کلینتون به یک عامل بزرگ در تصمیم‌گیری رأی‌دهندگان تبدیل شود و فضا به سمتی رود که شاهد تغییر نظام دموکرات فعلی در کاخ سفید باشیم، بازار مطمئناً به این مسئله با رویکرد منفی خود پاسخ می‌دهد.»

وی افزود: «بدیهی است که مسئله سلامتی کلینتون امروز بیشتر از هر زمان دیگری قابل‌توجه است و بازارها را به سمت تأثیرپذیری از سیاست پیش می‌برد.»



منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .