تبیان، دستیار زندگی
ست آیت‌الله "محمد امامی كاشانی" بر ضرورت تبیین جایگاه رفیع ائمه اطهار(ع) درجامعه تاكید كرد و گفت: آن بزرگواران دارای شان و مقام عظیمی هستند كه ما باید تلاش خود را برای شناساندن آنان به نسل جوان انجام دهیم. وی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیین جایگاه رفیع‌ائمه‌اطهار(ع) درجامعه ضروری است


آیت‌الله "محمد امامی كاشانی" بر ضرورت تبیین جایگاه رفیع ائمه اطهار(ع) درجامعه تاكید كرد و گفت: آن بزرگواران دارای شان و مقام عظیمی هستند كه ما باید تلاش خود را برای شناساندن آنان به نسل جوان انجام دهیم.
وی روز پنجشنبه در هشتمین جشنواره پژوهشی شیخ‌طوسی با عنوان "جایگاه اهل بیت(ع)وتمدن اسلامی" درمدرسه علمیه امام خمینی(ره) قم،وظیفه طلاب وروحانیون را دراین زمینه مهم دانست.
وی افزود:روحانیون باید برای بالا بردن آگاهی‌های مردم بویژه جوانان و نوجوانان نسبت به‌ائمه عصمت و وطهارت(ع) كوشش جدی را انجام دهند.
ایشان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را اساس خلقت و ولایت تكوینی روی زمین‌دانست و بر تبعیت از دستورات آن بزرگوران تاكید كرد.
وی افزود: طلاب و فضلا در دنیای اسلام باید برای اثرگذاری سخنان خود، علم و عمل را به عنوان دو شرط مهم مورد توجه قرار دهند.
وی افزود  پیروی از خاندان عصمت وطهارت(ع) را نیز از شرایط مهم تاثیرگزاری‌كلام طلاب وروحانیون ذكر كرد وگفت: آنان با مجهز شدن به كلام نورانی آن‌بزرگواران وعمل به آن ، زمینه گسترش دین اسلام را فراهم می‌كنند.
وی ازطلاب غیر ایرانی خواست كه با تجهیز به علم و عمل به رساندن پیام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مردم جهان تلاش نمایند.
رییس مركز جهانی علوم اسلامی نیزدر ادامه این جشنواره تولید فكر و اندیشه توسط طلاب و روحانیون را امری مهم دانست.
حجت‌الاسلام و المسلمین " علی‌رضا اعرافی" افزود: حركت در این مسیر مطمئنا زمینه گسترش فرهنگ اسلامی را در جهان توسعه می‌دهد.
وی افزود: طلاب و روحانیون باید با تولید علم نیازهای جامعه را برطرف كنند. وی ابراز امیدواری كرد كه این مساله روز به روز در میان طلاب و روحانیون جایگاه خود را پیدا كند.
معاون پژوهشی مركز جهانی علوم اسلامی نیز هدف از این جشنواره را تجلیل از آثار پژوهشی طلاب غیر ایرانی ذكر كرد.
حجت‌الاسلام "علی عباسی" افزود: دراین جشنواره ‪ ۵۵۰‬اثر پژوهشی به دبیرخانه ارسال شده بود كه ‪ ۵۷‬اثر برگزیده انتخاب شد.
وی بیان داشت: آثار شركت‌كننده در بخش عمومی شامل كتاب‌های تالیفی، ترجمه‌ها، پایان‌نامه‌ها، مطالب تصحیحی و تحلیلی و مقالات چاپ شده در مجلات علمی و پژوهشی می‌باشد.
وی یادآور شد: این آثار در شش عرصه متعدد فقه و اصول، فلسفه و عرفان، كلام ودین، اخلاق و سیره و تاریخ اسلام است.
دراین جشنواره از برترین‌های پژوهش‌های طلاب غیر ایرانی تجلیل شد.