تبیان، دستیار زندگی
همه منتظر آخرین بازی هفته پنجم لیگ برتر بودند تا استقلال بعد از تعطیلات را ببینند. تیم علیرضا منصوریان برخلاف جار و جنجال ابتدای فصل، لیگ را به بدترین شکل ممکن شروع کرد و از 4بازی تنها دو امتیاز گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سردرگمی در استقلال پیش از داربی

همه منتظر آخرین بازی هفته پنجم لیگ برتر بودند تا استقلال بعد از تعطیلات را ببینند. تیم علیرضا منصوریان برخلاف جار و جنجال ابتدای فصل، لیگ را به بدترین شکل ممکن شروع کرد و از 4بازی تنها دو امتیاز گرفت. 

بخش ورزشی تبیان
فوتبال

تعطیلات یک‌ماهه لیگ برتر، فرصت خوبی بود تا در روند تیمی استقلال وقفه بیفتد و منصوریان بتواند ضمن برطرف کردن عیوب، تیمش را از نظر روحی هم ریکاوری کند. از این جهت بازی با ماشین‌سازی برای استقلالی‌ها بسیار مهم بود. به علاوه این آخرین بازی آبی‌ها پیش از داربی83 بود و استقلال تنها همین یک فرصت را داشت تا با یک پیروزی روحیه‌بخش به مصاف رقیب دیرینه برود. اتفاقات هفته پنجم باعث شد استقلالی‌ها قبل از رویارویی با ماشین‌سازی به قعر جدول بچسبند و این اصلا برای آنها خبر خوبی نبود. استقلال آمده بود با یک پیروزی خانگی خوب برابر یک تیم تازه صعود کرده، استارت خوشبختی‌هایش را بزند؛ اتفاقی که به دلایل مختلف در نهایت رخ نداد تا جدال با تیم تبریزی فقط یک امتیاز برای آبی‌ها به همراه داشته باشد.

شروع خوب، پایان بد

استقلال بازی با ماشین‌سازی را عالی شروع کرد. بختیار رحمانی برای دومین بازی پیاپی روی نیمکت نشست تا به جای او فرشید اسماعیلی در ترکیب اصلی به میدان برود. شماره88 آبی‌ها که کشف پرویز مظلومی بود، در این مسابقه نمایش خوبی ارائه داد و توانست چند فرصت خوب گلزنی برای همبازیانش بسازد. با این وجود کماکان مهم‌ترین قوت استقلال، نفوذهای خسرو حیدری از سمت راست و ارسال‌های زهردار او بود. در همان دقایق نخستین بازی هم یکی از همین سانترها کارگشا شد و کاوه رضایی برای آبی‌ها گل زد. بعد از بازی با استقلال خوزستان، این دومین بار بود که خسرو حیدری توپ می‌ریخت و کاوه رضایی گل می‌زد. استقلال بعد از این گل چند فرصت دیگر هم به دست آورد. اینطور به نظر می‌رسید که شیرازه تیمی ماشین‌سازی از هم پاشیده، اما استقلالی‌ها در به ثمر رساندن گل کلیدی دوم ناکام ماندند تا بازی رفته‌رفته به تعادل کشیده شود.
در 20دقیقه پایانی نیمه اول، این تیم تبریزی بود که توپ و میدان را به دست گرفت و توانست موقعیت‌هایی خلق کند. در این دقایق یک بار یک شوت محکم از بازیکنان ماشین‌سازی رحمتی را به دردسر انداخت و یک بار هم پیام صادقیان با یک ضربه فنی تیر دروازه آبی‌ها را لرزاند. نیمه اول اما با همین شرایط به پایان رسید تا استقلال برنده به رختکن برود. در آغاز وقت دوم، استقلال باز هم حاکم بر توپ و میدان شد و یک بخت فوق‌العاده گلزنی را از دست داد. وریا غفوری توپ را به جابر انصاری سپرد و خودش به تو زد، اما جابر با خودخواهی ضربه‌اش را از بالای دروازه به بیرون فرستاد تا کلیدی‌ترین صحنه بازی به ثبت برسد. ارزش این توپ فقط چند ثانیه بعد معلوم شد؛ جایی که ماشین‌سازان روی یک ارسال ساده از سمت راست و ضربه سر نریمان جهان گل مساوی را به ثمر رساندند. از اینجا به بعد استقلال از نظر روانی آسیب دید و نتوانست بازی خوبش در اوایل وقت نخست را تکرار کند.

سردرگمی فنی و مدیریتی

مدیرعامل باشگاه استقلال که در چند هفته اخیر اظهارات متناقضی در مورد آینده منصوریان به زبان آورده، بعد از این ناکامی بار دیگر داربی را یک بازی سرنوشت‌سازی برای کادرفنی آبی‌ها قلمداد کرد. این اما فقط بدنه مدیریتی باشگاه نیست که با سردرگمی دست و پنجه نرم می‌کند؛ چه اینکه خود منصوریان و همکارانش هم در برخی موارد دقیقا نمی‌دانند چه کاری باید انجام بدهند. سیستم پایه استقلال مدام بین بازی با یک یا دو مهاجم در تغییر است و از آن بدتر اینکه منصوریان هنوز در مورد نفرات خط دفاعی‌اش به یک جمع‌بندی نرسیده. او دایما زوج قلب خط دفاع را تغییر می‌دهد و البته در پست دفاع چپ هم آزمون و خطاهای زیادی انجام داده است. حالا باید دید او بالاخره در بازی روز جمعه برابر پرسپولیس بر تردیدهایش غلبه می‌کند یا نه؟

انتقاد از بازیکنان

سرپرست استقلال از شرایط بازی برخی بازیکنان این تیم انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، نصرالله عبداللهی گفت: «فرم بازی کردن در استقلال و پرسپولیس فرق می‌کند. برخی از بازیکنان فرم بازی کردن در این تیم را نمی‌دانند. در صحنه‌ای که کاوه رضایی توپ را از دست داد باید بازیکنان خودشان را روی توپ می‌انداختند و آن را به گل تبدیل می‌کردند. شاید این فرم در تیم‌های دیگر جواب بدهد اما شرایط در این دو تیم متفاوت است.»


منبع : گل