تبیان، دستیار زندگی
کاربران اینستاگرام با آخرین روزآمدشدن این اپلیکیشن امکان فیلتر کردن نظرات توهین آمیز را پیدا کرده اند. کوین سیستروم مدیر عامل و یکی از دو بنیانگذار اینستاگرام روز ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) در بلاگ اینستاگرام خبر این امکان جدید را منتشر کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قابلیت فیلتر کردن نظرات به اینستاگرام اضافه شد

کاربران اینستاگرام با آخرین روزآمدشدن این اپلیکیشن امکان فیلتر کردن نظرات توهین آمیز را پیدا کرده اند.

فرآوری: بابایی- بخش ارتباطات تبیان

اینستاگرام

کوین سیستروم مدیر عامل و یکی از دو بنیانگذار اینستاگرام روز ١٢ سپتامبر (٢٢ شهریور) در وبلاگ اینستاگرام خبر این امکان جدید را منتشر کرده است.

او با اشاره به رسیدن شمار کاربران اینستاگرام به ٥٠٠ میلیون نفر بر قصد این شرکت برای ایمن و مثبت نگهداشتن فضای آن به خصوص در مورد اظهارنظرها درباره عکس ها و ویدئوها تاکید کرده است.  سیستروم می گوید نخستین ویژگی که این شرکت برای رسیدن به این هدف در اختیار کاربران قرار می دهد ابزاری برای تعدیل کلمات کلیدی به کار رفته در نظرات است.

کاربران می تواند به رفتن به تنظیمات یا Setting برنامه بخش نظرات یا Comments وارد شوند.  در شکل جدید این بخش، یک عنوان «پنهان کردن نظرات نامناسب» (Hide Inappropriate Comments) وجود دارد که با فعال کردن آن کاربر می تواند فهرستی از کلمات کلیدی را وارد این بخش کند که وجود آنها در نظرات افراد توهین آمیز می شمارد. به این ترتیب نظرات حاوی این کلمات فیلتر خواهند شد.

اینستاگرام

اینستاگرام قبلا امکان حذف نظرات، گزارش نظرات توهین آمیز و مسدود کردن اکانت  را به کاربران داده بود.

با ویژگی Photo Maps در اینستاگرام خداحافظی کنید

اینستاگرام تصمیم به حذف ویژگی photo maps یا نقشه عکس ها گرفته است. اما اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنیم، باید بگوییم که کاربران استفاده زیادی هم از این ویژگی نمی کردند.

نقشه عکس ها، یکی از ویژگی های اینستاگرام است که با استفاده از آن، از ماجراجویی های خود در سرتاسر جهان تعریف و تمجید می کنید، اما اینستاگرام به تازگی اعلام کرده که این ویژگی را از بین خواهد برد.

برنامه به اشتراک گذاری عکس و ویدیو و فرزند فیس بوک، روز سه شنبه خبر مربوط به حذف ویژگی نقشه عکس ها را تأیید کرد. البته اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنیم، باید بگوییم که کاربران تقریباً هرگز استفاده زیادی هم از این ویژگی نمی کردند. اینستاگرام در اطلاعیه خود گفته است: «ویژگی photo map موارد استفاده چندانی نداشت و بنابراین ما تصمیم گرفتیم آن را حذف کنیم و روی دیگر اولویت های خود متمرکز باشیم.»

البته اینستاگرام به کاربران اطمینان خاطر داده است که تغییرات در ویژگی نقشه عکس ها، روی برچسب های مکانی در پست های دیگر، هیچ تأثیری نخواهد گذاشت و آنها هنوز هم قادر خواهند بود با کلیک روی برچسب های مکانی، نقشه ای را ببینند که نشان می دهد عکس یا ویدیو کجا گرفته شده است.

اما اکنون، هنگامی که از پروفایل کسی بازدید می کنید، دیگر هیچ برگه  (tab) برای دیدن عکس های برچسب دار آنها روی نقشه وجود نخواهد داشت. همچنین، ویژگی نقشه عکس روی پروفایل خود کاربران هم ناپدید خواهد شد.

اینستاگرام

گفتنی است اینستاگرام برای نخستین بار ویژگی نقشه عکس ها را در ماه اوت ٢٠١٢ به مجموعه خود افزود. این ویژگی اصولاً به عنوان یک آلبوم جغرافیایی عمل می کرد که نشان می داد هر عکس در کجا گرفته شده است. اما این ویژگی هرگز آن طور که باید و شاید، با استقبال روبه رو نشد.

در این میان، گفته می شود اینستاگرام بیکار ننشسته و سخت سرگرم کار روی ویژگی جدید Snapchat Stories است تا اطمینان حاصل کند که این ویژگی راه خود را به سوی موفقیت باز خواهد کرد.

اینستاگرام در این جبهه به تازگی بخش Explore را بازگردانی کرده تا داستان ها (Stories) پیشنهادی از حساب های کاربری که فکر می کند شما می پسندید (همان هایی را که فالو می کنید و نیز موضوعاتی که معمولاً آنها را مرور می کنید)، به شما ارائه کند.


منابع: همشهری آنلاین، ایتنا