تبیان، دستیار زندگی
رییس جمهوری در تماس تلفنی با امیر قطر گفت: مسایل منطقه باید توسط کشورهای منطقه و تنها از طریق مذاکره سیاسی، گفت و گو و مفاهمه، حل و فصل شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در تماس تلفنی روحانی و امیر قطر چه گذشت؟!

رییس جمهوری در تماس تلفنی با امیر قطر گفت: مسایل منطقه باید توسط کشورهای منطقه و تنها از طریق مذاکره سیاسی، گفت و گو و مفاهمه، حل و فصل شوند.

بخش سیاست تبیان

امیر قطر، روحانی، قطر، تماس تلفنی، حسن روحانی، دولت تدبیر و امید، مذاکره، رئیس جمهور، منطقه، عید

حجت الاسلام و السلمین حسن روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد و تقویت این روند ، از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و همگان باید در این عرصه بکوشند.
رییس جمهورکشورمان دراین تماس تلفنی به گسترش موج افراطی گری، خشونت و تروریسم در منطقه نیز اشاره کرد و اظهارداشت: متاسفانه منطقه در وضعیت مناسبی نیست و این وظیفه بر دوش همه ما است که برای نجات مسلمانان از تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه و تقویت برادری میان مسلمانان تلاش کنیم.

بی تردید تقویت ارتباطات و همکاری ها میان کشورهای منطقه می تواند در جهت منافع مردم منطقه باشد که در مواجهه با تروریسم ، در شرایط سختی بسر می برند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید قربان به رییس جمهوری، دولت و ملت ایران گفت: روابط ایران و قطر پیوسته روابطی تاریخی و صمیمانه بوده و ما همواره از گسترش و تعمیق همکاری میان دو کشور در همه عرصه ها استقبال می کنیم و به دنبال روابطی ویژه و متمایز با تهران هستیم.
امیر قطر با اشاره به روابط ویژه و متمایز تهران و دوحه اظهارداشت: ما معتقدیم که از این روابط باید در جهت حل مسایل پیچیده و سخت منطقه استفاده کنیم. ایران دارای جایگاه و نقش ویژه ای در منطقه است که ایفای آن نقش در راستای منافع ما نیز هست.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت گفت و گو بین ایران و کشورهای جنوبی خلیج فارس، تصریح کرد: این گفت و گو بسیار مهم است چرا که مشکلات باید روی میز گفت و گو ، حل و فصل شوند و نه کسان دیگری بیایند و بخواهند آن را حل کنند.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی درمورد ریشه های گسترش موج تروریسم و افراطی گری در منطقه نیز گفت: بی تردید تقویت ارتباطات و همکاری ها میان کشورهای منطقه می تواند در جهت منافع مردم منطقه باشد که در مواجهه با تروریسم ، در شرایط سختی بسر می برند.


منبع : خبرگزاری ایسنا