تبیان، دستیار زندگی
یت حتی محافل شیعی نیز انتظار واكنشی این‌چنین سریع و گسترده و حساسیت شگفت‌انگیز مردم عراق در حمایت از مرجعیت شیعه را نداشتند، به گونه‌ای كه این حادثه، یادآور واكنش تاریخی مردم ایران نسبت به توهین به امام خمینی(ره) در زمان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفاع جانانه مردم عراق از مرجعیت

حتی محافل شیعی نیز انتظار واكنشی این‌چنین سریع و گسترده و حساسیت شگفت‌انگیز مردم عراق در حمایت از مرجعیت شیعه را نداشتند، به گونه‌ای كه این حادثه، یادآور واكنش تاریخی مردم ایران نسبت به توهین به امام خمینی(ره) در زمان اقامت ایشان در نجف بود.

توهین گستاخانه به مرجعیت شیعه كه از سوی شیوخ عرب سازماندهی شده، به سومین موج گسترده مردمی در عراق تبدیل گردیده است.

یكی از شخصیت‌های برجسته شیعیان عراق در گفت‌وگو با «بازتاب» ضمن بیان این مطلب افزود: پس از شادمانی از دستگیری صدام و حركت گسترده مردمی برای نجات نجف، اعتراض به اهانت گستاخانه آیت‌الله سیستانی از سوی شبكه «الجزیره»، كه ارگان شیوخ عرب و نیروهای سلفی است، سومین موج بنیان‌شكن مردمی در عراق را ایجاد كرده است.

این شخصیت عراقی گفت: حتی محافل شیعی نیز انتظار واكنشی این‌چنین سریع و گسترده و حساسیت شگفت‌انگیز مردم عراق در حمایت از مرجعیت شیعه را نداشتند، به گونه‌ای كه این حادثه، یادآور واكنش تاریخی مردم ایران نسبت به توهین به امام خمینی(ره) در زمان اقامت ایشان در نجف بود.

وی تأكید كرد: در شرایط كه نخبگان عراقی، نگران میزان مشاركت مردم در انتخابات پارلمان عراق بودند، این اقدام شبكه «الجزیره»، كه با هدف تضعیف روحیه شیعیان طراحی شده بود، مراكز انتخاباتی را به محل نمایش اعتراضات به دخالت‌های پیاپی پادشاهان عرب در امور داخلی عراق، كه تا پیش از این با پشتیبانی و پرداخت مبالغ سنگین به تروریست‌ها انجام می‌شد و هم‌اكنون به اهانت به مرجعیت شیعه رسیده، تبدیل كرده است.

این شخصیت عراقی ادامه داد: دستاورد دیگر این حضور گسترده شیعیان عراق، به تقویت فهرست ائتلاف یكپارچه كه مورد تأیید آیت‌الله سیستانی است، انجامیده است.

وی در پایان گفت: این اقدام گستاخانه «الجزیره»، سبب شد تا مجمع ملی و دولت آینده عراق، بتوانند آسان‌تر درباره ده‌ها سال كینه‌توزی دولت‌های عربی، به ویژه شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس نسبت به ملت عراق و حمایت‌های گسترده آنان از صدام، قضاوت كنند.