تبیان، دستیار زندگی
نکسوس سیلفیش نام گوشی جدید اختصاصی گوگل در سال ۲۰۱۶ است که توسط کمپانی تایوانی اچ تی سی ساخته خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصویر جدید از نکسوس سیلفیش

نکسوس سیلفیش

نکسوس سیلفیش نام گوشی جدید اختصاصی گوگل در سال ۲۰۱۶ است که توسط کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی ساخته خواهد شد. زمان عرضه‌ی این گوشی جدید هنوز مشخص نشده است. اما به تازگی تصاویری از رندر سه‌بعدی نکسوس Sailfish به همراه ویدیویی ۳۶۰ درجه از همه‌ی زوایای آن منتشر شده است.

تقریبا‌ تمامی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی تلفن همراه، پرچمداران خود برای نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ را معرفی کرده‌اند. حال نوبت به گوگل رسیده است تا با کمک اچ‌تی‌سی، از گوشی نکسوس امسال خود رونمایی کند. طبق خبرهای منتشر شده، نکسوس امسال سیلفیش نام خواهد داشت؛ البته شایعات حاکی از آن است که گوگل قصد دارد نام نکسوس را از محصول جدید و محصولات آینده‌اش حذف کند. اگرچه زمان معرفی دقیق این گجت هوشمند هنوز مشخص نشده، اما به تازگی تصاویری از رندر سه‌بعدی آن به همراه ویدیویی ۳۶۰ درجه از تمامی زوایای Sailfish منتشر شده است.

تصاویر رندر منتشر شده، برخی از شایعاتی را که پیش از این منتشر شده بود، تایید می‌کند و علاوه بر آنها، استفاده از پورت یو‌اس‌بی نوع سی را به جای میکرو یو‌اس‌بی تایید می‌کند. علاوه بر آن، دو اسپیکر استریو نیز به صورت دو حفره‌ی مستطیلی شکل در کنار این پورت در زیر دستگاه به چشم می‌خورند.

ابعاد حدودی گوشی که می‌توان از رندرها تشخیص داد، ۱۴۳.۸*۶۹.۵ و با ضخامت ۷.۳ میلی‌متر در باریک‌ترین نقطه یعنی پایین گوشی است. ضخیم‌ترین بخش این گوشی یعنی بالای آن نیز ضخامتی حدود ۸.۵ میلی‌متر دارد. مورد دیگری که البته در رندرها قابل تشخیص نیست، استفاده از پورت استاندارد هدفون در بالا و سمت چپ گوشی است. به خاطر همین مشخص نبودن پورت، برخی شایعات حاکی از آن بود که گوگل، مسیر اپل و لیکو در حذف پورت هدفون را پیش خواهد گرفت.

اطلاعات دیگری که تا کنون فاش شده، خبر از صفحه‌نمایش ۵.۲ یا ۵.۳ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی برای این گوشی در کنار پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم می‌دهند. حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی به همراه دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی از دیگر اطلاعات منتشر شده هستند. نکسوس سیلفیش به سنسور اثر انگشت و باتری ۲۷۷۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد بود و به طور قطع، گوگل از لحاظ نرم‌افزاری، اندروید ۷ نوقا را برای آن در نظر گرفته است. نکته‌ی مهم و قابل توجه در طراحی گوشی جدید گوگل، استفاده از فلز و شیشه در طراحی و ساخت بدنه است.



منبع: زومیت

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .