تبیان، دستیار زندگی
ضمن حضور پیکر شهدا در مراسم دعای عرفه و برائت از مشرکین در سراسر کشور، دعای عرفه پایتخت با حضور پیکر شهدای تازه تفحص شده در مصلا و نیز همزمان با بزرگداشت شهدای منا در یادمان شهدای حج برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عرفه با شهدا


ضمن حضور پیکر شهدا در مراسم دعای عرفه و برائت از مشرکین در سراسر کشور، دعای عرفه پایتخت با حضور پیکر شهدای تازه تفحص شده در مصلا و نیز همزمان با بزرگداشت شهدای منا در یادمان شهدای حج برگزار می شود.

فرآوری: صادق جعفری - بخش فرهنگ پایداری تبیان

عرفه

پیکر مطهر 114 شهید دفاع مقدس فردا در مراسم قرائت دعای روز عرفه و برائت از مشرکین در سراسر کشور تشییع می شود.
حضور پیکر شهدا در مراسم دعای عرفه و برائت از مشرکین
به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم روز عرفه و برائت از مشرکین همراه با قرائت دعای عرفه در سراسر کشور با حضور پیکرهای مطهر 114 شهید دوران دفاع مقدس در 102 شهر و 31 استان برگزار می شود.

از تعداد شهدای ذکرشده، پیکر مطهر 2 تن از شهدای گمنام فردا در مراسم دعای عرفه و برائت از مشرکین در مصلا امام خمینی (ره) تشییع خواهد شد.


پیکر مطهر دو شهید گمنام در مراسم دعای عرفه و برائت از مشرکین در مصلا امام خمینی (ره) حضور خواهند داشت.

دعای عرفه در یادمان شهدای حج

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس ستاد اجرایی بزرگداشت شهدای منا از برگزاری دعای پرفیض عرفه همزمان با مراسم بزرگداشت شهدای منا خبر داد.
سردار محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برگزاری دعای عرفه و مراسم بزرگداشت 477 شهید فاجعه منا و مسجدالحرام یکشنبه، 21 شهریورماه به یاد شهدای مظلوم منا که آخرین دعای عرفه را سال گذشته در صحرای عرفات عارفانه زمزمه کردند و در روز عید قربان مظلومانه و لب تشنه به شهادت رسیدند، در مصلای امام خمینی (ره) تهران همزمان با بسیاری از گلزارهای شهدای کشور برگزار می شود.
وی افزود: این مراسم با حضور و سخنرانی نمایندگان ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و امور حج و زیارت و با مداحی میثم مطیعی و حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از جمله شهدای فاجعه منا و سایر مردم متدین و خداجوی تهران برگزار می شود.
سردار انصاری در ادامه از برگزاری نمایشگاه تجسمی منا در رشته های ژاسی، پوستر و نقاشی در شبستان های ورودی مصلا خبر داد و اظهار کرد: در این نمایشگاه حدود 100 اثر هنری از هنرمندان متعهد کشورمان درباره فاجعه منا و شهدای مظلوم این فاجعه در معرض نمایش قرار خواهد گرفت؛ همچنین 80 اثر هنری این نمایشگاه در قالب بنر بر روی بیلبوردهای بیرونی و محوطه داخل مصلا نمایش داده شده و یادمان هنری و حجمی شهدای منا نیز در ورودی نمایشگاه نصب خواهد شد.
رئیس ستاد اجرایی بزرگداشت شهدای منا یادآور شد: همزمان با برگزاری دعای عرفه و مراسم بزرگداشت شهدای منا، تصاویر تمام شهدای منا و مسجدالحرام چاپ و در میان مردم توزیع خواهد شد تا دعای عرفه به نیابت از هر شهید زمزمه شود.
گفتنی است، این مراسم با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با مشارکت بعثه مقام معظم رهبری و مصلای تهران برگزار و از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.


منابع: خبرگزاری: دفاع مقدس/تسنیم