تبیان، دستیار زندگی
بازار موسیقی این روزها داغ است و هنرمندان جوان کشور در حال تولید و عرضه موسیقی های نو هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه های داغ موسیقی

بازار موسیقی این روزها داغ است و هنرمندان جوان کشور در حال تولید و عرضه موسیقی های نو هستند.

فراوری: یاسمن پیشوایی- بخش هنری تبیان

موسیقی

رونمایی یک آلبوم با دکلمه بهزاد فراهانی

مراسم رونمایی و جشن امضای آلبوم "پرگار" اثر اشکان ماهری عصر روز شنبه 20 شهریورماه در شهر کتاب فرشته برگزار شد.

موسیقی

اشكان ماهری خواننده اثر در ابتدای مراسم گفت: سال 90 آرش سعیدی، کار من را به صورت اتفاقی شنید و درخواست کرد کارهایم را که متنوع بودند و هرکدام با یک استایل تنظیم شده بودند، به عنوان یک مجموعه منتشر کنیم. ایده این آلبوم از آن زمان شروع شد و به علت اینکه که با پروسه آشنایی نداشتیم تولید آلبوم طول کشید.

وی افزود: اما اگر به صورت عادی بدون مشکلاتی که پیش رو داشتم قرار بود این آلبوم را منتشر کنم مدت یک سال به طول می انجامید، زیرا این پروسه احتیاج به همکاری یک سری عواملی بود که وقتی هماهنگ با کار شما حرکت می کنند همه چیز به درستی پیش می رود و زمانی که اتفاق نمی افتد، زمان طولانی می شود.

آلبوم گفت و شنود، در واقع گفت و شنودی عاشقانه است که بر اساس خمسه نظامی گنجوی روایت شده؛

ماهری با اعلام اینکه آقایان سپهر سعیدی و سهیل سعیدی یک سال و نیم را صرف میکس و مستر این آلبوم کردند، ادامه داد: بعد از این مرحله به نشر رسیدیم که سپهر سعیدی مسئول موسسه رهگذر بسیار کمک کردند و هدیه با ارزشی که من از ایشان دریافت کردم، طراحی کاور آلبوم است که بسیاری از مخاطبان از آن استقبال کردند.

آلبوم "پرگار" با آهنگسازی و خوانندگی اشکان ماهری و تنظیم صدرالدین طاهری، آرش سعیدی و اشکان ماهری شامل 9 قطعه است كه بهزاد فراهانی نیز در این آلبوم دکلمه کرده است.

آلبوم مهران مستی

موسیقی

آلبوم موسیقی "تو خوبی" با صدای مهران مستی روانه بازار شده است. در این آلبوم نوازندگان مطرح و متعددی از جمله ناصر رحیمی، حسین شریفی، بابک یوسفی، امید حجت، فیروز ویسانلو، پیام طونی،آرمین قیطاسی، مهران سراجیان، حسن فراهانی و ...حضور داشته اند.

مسعود مفیدی میکس و مسترینگ این آلبوم را بر عهده داشته است و "مهتاب رخصتی" مدیر هنری آلبوم است و "عرفان جهانگیری" نیز مدیریت اجرایی این اثر را بر عهده دارد.

آلبوم «گفت و شنید»

موسیقی

جدیدترین اثر پیمان سطانی تحت عنوان «گفت و شنید» با خوانندگی غلامرضا رضایی و سعید ادیب منتشر می شود. این آلبوم یک سوئیت سمفونیک است که با آهنگسازی پیمان سلطانی و بر اساس خمسه نظامی گنجوی ساخته شده و ساختار آن مبتنی بر اجرای ارکستر سمفونیک و سازهای ایرانی است و دو خواننده در آن حضور دارند. علاوه بر حضور نوازندگان ایرانی و خارجی از نکات قابل توجه «گفت و شنید»  حضور بهمن رجبی به عنوان نوازنده افتخاری تنبک در این اثر است.

در این آلبوم اجرای بخش سمفونیک بر عهده نوازندگان ارکستر فیلارمونیک ارمنستان و اجرای سازهای ملی نیز بر عهده تعدادی از نوازندگان ایرانی بوده است. در این دو بخش آهنگسازی و رهبری ارکستر را پیمان سلطانی انجام داده و یارتا یاران هم در مقام راوی در این آلبوم حضور دارند.

این آلبوم در واقع گفت و شنودی عاشقانه است که بر اساس خمسه نظامی گنجوی روایت شده؛ «گفت و شنید» توسط انتشارات جامه دران و با حمایت معنوی «شورای بین المللی موزه ها» منتشر می شود.


منابع:
شهر کتاب
هنرآنلاین
فارس