تبیان، دستیار زندگی
رد غلامعلی حداد عادل" رییس مجلس شورای اسلامی از این كه مسلمانان روسیه امكان تحصیل در مدارس مذهبی را دارند، ابراز خرسندی كرد. حداد عادل" روز چهرشنبه در همایش جوانان مسلمان تاتارستان در دانشگاه اسلامی این جمهوری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حداد عادل از تحصیل علوم اسلامی توسط مسلمانان روسیه ابراز خرسندی كرد

غلامعلی حداد عادل" رییس مجلس شورای اسلامی از این كه مسلمانان روسیه امكان تحصیل در مدارس مذهبی را دارند، ابراز خرسندی كرد.

حداد عادل" روز چهرشنبه در همایش جوانان مسلمان تاتارستان در دانشگاه اسلامی این جمهوری گفت : این واقعیت كه جوانان زیادی به فراگیری علوم اسلامی و تحصیلات مذهبی علاقه نشان می‌دهند خوشحال‌كننده است.

رییس مجلس شورای اسلامی شركت‌كنندگان در این همایش را به فراگیری و درك ارزش‌های قرآن كریم دعوت كرد و گفت: امیدوارم كه شما الگوی خوبی برای كسب تحصیلات اسلامی در روسیه باشید.

وی همچنین از جوانان تاتارستان برای دسترسی به ادبیات غنی فارسی دعوت به فراگیری این زبان كرد.

رییس مجلس ایران در قسمت دیگری از سخنان خود از روند رو به گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه ابراز رضایت كرد.

حداد عادل گفت: برای من و نمایندگان مجلس ایران دیدار از این جمهوری و قازان افتخاری بزرگ است.

وی سپس گوشه‌هایی از تاریخ انقلاب اسلامی و مبارزات مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) را بیان كرد و افزود نتیجه مهم این انقلاب بیداری جوانان مسلمان بود كه امكان آشنایی با اسلام راستین را بدست آوردند.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران از روز دوشنبه در روسیه بسر می‌برد و در این مدت با رییسان شورای فدراسیون و دومای روسیه و نیز رییس شورای مفتی‌های روسیه و رهبر كلیسای ارتدوكس روس دیدار و گفت و گو كرد.

در سفر به جمهوری تاتارستان سه تن از نمایندگان مجلس، سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر ایران در روسیه، رییس مجلس را همراهی می‌كنند.

وی قرار است امشب از قازان عازم بلاروس شود.