تبیان، دستیار زندگی
ود   هشتمین دوره جشنواره شیخ طوسی (ره) با موضوع اهل بیت (ع) در اسلام و تمدن اسلامی توسط مركز جهانی علوم اسلامی فردا در مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم برگزار می‌گردد. به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشتمین دوره جشنواره شیخ طوسی از فردا آغاز می‌شود

هشتمین دوره جشنواره شیخ طوسی (ره) با موضوع اهل بیت (ع) در اسلام و تمدن اسلامی توسط مركز جهانی علوم اسلامی فردا در مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، معاون پژوهشی مركز جهانی علوم اسلامی عصر دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اظهار این مطالب اعلام داشت: در این جشنواره كه به پژوهش‌های طلاب غیر ایرانی حوزه علمیه قم اختصاص دارد بیش از 450 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است. این آثار علمی در دو بخش عمومی و موضوع ویژه مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند.
حجت الاسلام علی عباسی ادامه داد: در بخش عمومی جشنواره كه به كتب چاپ شده در زمینه‌های تألیف، ترجمه، تحقیق، تصحیح، مقالات منتشره و پایان‌نامه‌های علمی اختصاص دارد 44 اثر شایسته تقدیر شناخته شده‌اند و در بخش ویژه جشنواره به 15 اثر كه در زمینه تخصصی جایگاه اهل بیت (ع) در اسلام و تمدن اسلامی تألیف شده‌اند جوایزی اهدا خواهد شد.
وی گستره جغرافیایی طلاب شركت كننده در این جشنواره را فرا منطقه‌ای دانست و گفت: بیشتر شركت كنندگان از كشور‌های همسایه مانند پاكستان، افغانستان، عراق و آذربایجان بوده‌اند؛ هر چند شركت كنندگانی از طلاب كشورهای هندوستان، لبنان، تركیه، آرژانتین، بلژیك، نیجریه و تایلند هم حضور دارند.
معاون پژوهشی مركز جهانی علوم اسلامی در ادامه افزود: در سال جاری علاوه بر بخش‌های پیشین جشنواره، قسمتی ویژه اساتید و اعضای هیأت‌های علمی مركز جهانی قرار داده شده است كه در آن از اساتیدی كه پژوهش یا اثرشان در جشنواره‌ها و نشست‌های علمی ملی و بین المللی به عنوان اثر برتر شناخته شده تقدیر می‌شود.
وی ملاك‌های گزینش آثار برتر را نوآوری، به روز بودن، داشتن مخاطب عام و استفاده درست از منابع دانست و افزود: انتخاب و گزینش آثار برتر در سه مرحله صورت می‌گیرد تا گزینش به صورت دقیق‌تری انجام شود.
معاون پژوهشی مركز جهانی علوم اسلامی در مورد رشد كمی آثار رسیده به جشنواره گفت: آثار رسیده به جشنواره در بخش ویژه نسبت به سال گذشته بیش از چهل درصد رشد كمی داشته كه این رشد در بخش عمومی حدود پانزده درصد بوده است.