تبیان، دستیار زندگی
معاون مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: طلاق توافقی بالاترین شیوه جدایی زوجین در کشور است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلاق توافقی بالاترین شیوه جدایی زوجین

طلاق توافقی

معاون مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: طلاق توافقی بالاترین شیوه جدایی زوجین در کشور است.

حسن کلاشلو در ارائه گزارش تحقیقات این مرکز در خصوص ازدواج و طلاق افزود: نهادینه شدن مباحث دینی در بین افراد زمینه دوام و قوام خانواده را بیشتر می کند و به طور معمول خانواده هایی که مباحث دینی را جدی تر دنبال می کنند، دوام بیشتری دارد.

وی افزود: در جوامع غربی هم این موضوع به چشم می خورد که خانواده هایی که جنبه های دینی در آنها بیشتر به چشم می خورد، با دوام و استحکام بیشتری روبه رو هستند و طلاق کمتر در آنها نسبت به دیگر افراد دیده می شود.

معاون مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: در پژوهش های به دست آمده افرادی که از سطح دین داری کمتری برخوردار هستند، تمایل بیشتری به طلاق پیدا می کنند و در افراد با دینداری بیشتر، میزان تمایل کمتر است.

کلاشلو عنوان کرد: با وجود افزایش طلاق ها، طلاق هنوز بین خانواده ها پدیده ای عادی نیست و در صورت بروز، خانواده سعی در صلح و آشتی زوجین دارند.

وی تصریح کرد: طلاق های توافقی بالاترین آمار طلاق ها را دارند، دلیل این موضوع همچنان مردانه بودن قوانین طلاق است، طلاقهای توافقی عمدتا راه حلی است که بعد از مراجعات مکرر زنان به دادگاه و به دلیل عدم احقاق حق قانونی آنان رخ می دهد.

معاون مطالعات و پژوهشهای جوانان مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: با توجه به تنوع فرهنگی شهر تهران، در سالهای اخیر ازدواجهای بین فرهنگی افزایش یافته است، در این وضعیت، موارد متعددی از زوجین به دلیل عدم تناسب فرهنگی درخواست طلاق دارند.

کلاشلو گفت: کمرنگ شدن ازدواجهای سنتی از دیگر دلایل طلاق است، در مقایسه با گذشته پسران در شرف ازدواج از استقلال نسبی و دختران از مهارت تحمل و توانایی حل تنش کمتری برخوردارند، این امر میزان طلاق را افزایش می دهد.

معاون مطالعات و پژوهشهای جوانان مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ۱۸ درصد طلاقها در یک سال اول زندگی و در مجموع ۴۲ درصد طلاقها در ۵ سال اول زندگی است که اگر بتوان برنامه های فرهنگ سازی ویژه ای برای این سالها انجام داد، می توان آمار طلاق را به شدت کاهش داد.



منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .