تبیان، دستیار زندگی
با اشاره به مراسم آغاز ساخت نیروگاه های هسته ای که دیروز (شنبه) در بوشهر انجام شد: ایران و روسیه همکاری های خود را در عرصه تولید انرژی هسته ای افزایش می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساخت 6 نیروگاه هسته ای دیگر در دستور کار ایران و روسیه

نیروگاه هسته ای

با اشاره به مراسم آغاز ساخت نیروگاه های هسته ای که دیروز (شنبه) در بوشهر انجام شد: ایران و روسیه همکاری های خود را در عرصه تولید انرژی هسته ای افزایش می دهند.
این رسانه روسی افزود: ساخت دو واحد نیروگاه هسته ای در ایران آغاز شده است و موافقت های بیشتری هم وجود دارد، زیرا تهران و مسکو پائیز سال گذشته بسته ای از موافقت نامه ها را برای ساخت هشت واحد نیروگاه با فناوری اتمی امضا کرده اند.
خبرنگار اعزامی ایتارتاس به بوشهر نوشته است: از این مجموعه دو واحد جایابی شده است و مکان یابی چهار واحد دیگر نیز هنوز مشخص نشده است.
خبرگزاری روسیا سگودنیا نیز با بازتاب آغاز عملیات ساخت نیروگاه های دوم و سوم بوشهر و اعلام هزینه 10 میلیارد دلاری برای این دو طرح، نوشت: بهره برداری از هر واحد نیروگاه هسته ای در ایران برای تولید برق، هر ساله معادل 11 میلیون بشکه نفت برای این کشور صرفه جویی دارد.
شبکه تلویزیونی راشا تودی و روزنامه ودوموستی نیز با اشاره به حضور سرگئی کریینکو رییس شرکت دولتی روس اتم در بوشهر برای آغاز مرحله جدید همکاری های ایران و روسیه، گزارش دادند: اجرای موفق ساخت نیروگاه اول اتمی در بوشهر که هم اکنون در شبکه برق استفاده می شود، پشتوانه ای شد تا دو کشور طرح های دیگری را در قالب همکاری برای ساخت واحدهای جدید نیروگاهی شروع کنند.
روزنامه ودو موستی نوشت: براساس برنامه پیش بینی شده ایران سال 2024 دومین نیروگاه هسته ای خود را به صورت روشن از شرکت روس اتم تحویل خواهد گرفت و سال 2026 نیز برق سومین نیروگاه وارد شبکه انتقال انرژی خواهد شد که در مجموع توان تولید برق هسته ای ایران را به 3100 مگاوات افزایش خواهد داد.
شرکت اتم استروی اکسپورت روسیه پیمانکار ساخت نیروگاه های جدید نیز اعلام کرده است که پایه ساخت واحدهای جدید نیروگاه بوشهر استانداردهای فوق ایمنی و جدید اروپایی براساس تجربیات جلوگیری از تکرار حوادث نیروگاه هسته ای فوکوشیما است.
به گزارش ایرنا، شرکت وابسته به روس اتم در بیانیه خود افزوده است: برای ساخت نیروگاههای دوم و سوم در ایران، طرح جدید ایمنی 3+ اجرا می شود که مجوز Eur (سازمان اروپایی استفاده کننده از نیروگاهها) را دریافت کرده است.
استانداردهای جدید با پیشرفته ترین فناوری ها و معیارهای ایمنی تدوین شده پس از آسیب دیدگی نیروگاه اتمی فوکوشیما در ژاپن منطبق است که سال 2011 در جریان سونامی این کشور رخ داد.




منبع: www.irna.ir
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .