تبیان، دستیار زندگی
دوست داران اریش کستنر این روزها می توانند رمان های «کلاس پرنده وخواهران غریب» را با ویرایشی جدید بخوانند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«خواهران غریب» با «کلاس پرنده» آمد

دوست داران اریش کستنر این روزها می توانند رمان های «کلاس پرنده» و «خواهران غریب» را با ویرایشی جدید بخوانند.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

«خواهران غریب» با «کلاس پرنده» آمد

رمان های «کلاس پرنده» و «خواهران غریب» به ترجمه علی پاک بین از آثار ماندگار ادبیات نوجوان اند که به تازگی از سوی کانون بازنشر شده اند.
رمان «خواهران غریب» داستان دختری به نام لوییزه است که در اردوی تابستانی با دختری به نام لوته آشنا می شود. لوییزه و لوته آنقدر شبیه هم اند که دوقلو به نظر می رسند. این دو دختر بعد از مدتی متوجه می شوند که واقعا خواهرند و پدر و مادرشان بعد از طلاق آن ها را از هم جدا و زندگی جدیدی را آغاز کرده اند.
«کلاس پرنده» نیز روایت نویسنده ای است که به موضوع شهامت فکر می کند و تصمیم می گیرد نوشتن داستان عید را شروع کند. داستانی که در مدرسه  شبانه روزی شکل می گیرد و در آن،  سخن از شجاع ها و ترسوها، آدم های عاقل و مردم نادان است. با اجرای نمایش نامه «کلاس پرنده»، بالاخره بعضی بچه ها یاد خواهند گرفت که زندگی نه با پول درآوردن شروع می شود، و نه با آن به پایان می رسد.
اریش کستنر که آثار متعددی در حوزه  کودک و نوجوان تالیف کرده است با سه اثر نوجوان خود یعنی «کلاس پرنده»، «خواهران غریب» و «امیل و کارآگاهان» در ایران شناخته می شود. از آثار او اقتباس های ادبی، نمایشی و سینمایی زیادی صورت گرفته است.
بر اساس این خبر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طرحی اقدام به بازنشر آثار ماندگار خود در حوزه  ادبیات کودک و نوجوان کرده است. آثار کستنر نیز که در بینِ این 80 اثر به چشم می خورند طی سال های گذشته بارها به انتشار رسیده و مورد استقبال نوجوانان چند نسل قرار گرفته اند.


منبع: ایسنا