تبیان، دستیار زندگی
ود   عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت قم گفت: باید به پرسش‌های جوانان در حوزه دین و عبادت با زبان خودشان پاسخ دهیم تا باعث دین گریزی آنان نشویم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ به شبهات با زبان جوانان مانع دین‌گریزی آنان می‌شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت قم گفت: باید به پرسش‌های جوانان در حوزه دین و عبادت با زبان خودشان پاسخ دهیم تا باعث دین گریزی آنان نشویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل ازشبستان حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد فاضل لنكرانی در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت در قم، مبارزه با مشكلات، اعتماد به نفس و عنایت ویژه خداوند به بنده را از آثار عبادت دانست و خاطر نشان كرد: باید به پرسش‌های جوانان در حوزه دین و عبادت با زبان خودشان پاسخ دهیم تا باعث دین گریزی آنان نشویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر لذت، حقیقت، بندگی و زیبایی عبادت را به صورت درستی برای نسل جوان تبیین كنیم این قشر خواهد پذیرفت، در غیر این صورت و در صورت بی توجهی به آثار و رشد معنوی این حقایق جوانان ما تسلیم اسلام نخواهند شد.
مسئول مركز فقهی ائمه اطهار (ع) افزود: مسجد خانه و قرآن كلام خداست باید كلام صاحب خانه را در خانه تلاوت كرد. خدواند به انسانی كه در مسجد قرآن می خواند بیش‌تر عنایت دارد تا جای دیگر قرآن را تلاوت كند.
وی تصریح كرد: مسجد یك توفیق و عنایت خاصی برای انسان ایجاد می كند و فهم و لذت تلاوت قرآن در آن بیشتر است.
 حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد فاضل لنكرانی با اشاره به اینكه بهترین روایات را در مورد مساجد داریم افزود: اگر این رسانه بتواند مفاهیم این روایات را به جوانان برساند بدون شك توجه این قشر برای عبادت در این مكان مقدس بیشتر خواهد شد.