تبیان، دستیار زندگی
ست   مراسم بزرگداشت جان باختگان سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران دوشنبه پس از نماز مغرب و عشا از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مركز مدیریت حوزه علمیه قم و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسجد اعظم برگزار شد. به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بروز مصایب از آثار زندگی در دنیاست

مراسم بزرگداشت جان باختگان سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران دوشنبه پس از نماز مغرب و عشا از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مركز مدیریت حوزه علمیه قم و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسجد اعظم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، در این مراسم كه حضرت  آیت الله   مكارم شیرازی، حضرت  آیت الله نوری همدانی، آیت الله ابراهیم امینی، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدیر حوزه علمیه قم، شماری از خانواده‌های قربانیان این حادثه و خبرنگاران قم حضور داشتند حضرت حجت الاسلام و المسلمین صدیقی  طی سخنانی مصیبت و مشكلات را از ماهیت‌های این دنیا عنوان كرد.
وی با ابراز تأسف از وقوع این حادثه، تسلیت به بازماندگان جان باختگان و درخواست پیشگیری از وقوع چنین روی‌داد‌هایی گفت: آنچه مسلم است خداوند انسان‌ها را به این جهان آورد تا امتحان كند. فلسفه آفرینش، موت و حیات و فلسفه امتحان و آزمایش در آیات قرآن بیان شده است. فلسفه آفرینش وقوع انسان در دایره آزمایش و امتحان است و امتحان برای ارائه ممتازان جهان است. اگر امتحان نبود عظمت آدم و فرشتگان مشخص نمی‌شد و رسوایی شیطان در عالم رقم نمی‌خورد.
این سخنران مذهبی مصیبت را باعث بالا رفتن جایگاه و منزلت انسان در جهان آخرت ارزیابی كرد و ادامه داد: همگی در این جهان مسافرانی هستیم كه باید به آن جهان ابدی برویم. خداوند برای اهل تقوی منزل ابدی را آماده و آباد كرده است.
وی پایان تمام تلخی‌ها را شیرین دانست و افزود: تمام حوادث تلخی كه در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی برای ما رخ داد، جوانان شهید شدند، علما و مراجع در گوشه‌های زندان‌ها سختی‌ها و مشقت‌ها كشیدند ولی تمام آن‌ تلخی‌ها به شیرینی انقلاب اسلامی پایان یافت.
گفتنی است در این مراسم اقشار مردمی، مهدس عباس محتاج استاندار قم و شماری از فرماندهان و نیروها‌ی نظامی مستقر در استان قم حضور داشتند.