تبیان، دستیار زندگی
استرس، مجموعه واکنش عمومی انسان به عوامل پیش بینی نشده است که می تواند احساسات ناخوشایندی در فرد ایجاد کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استرس مانع پیشرفت شغلی می شود

استرس

زهرا صادقیان مشاور و روان شناس اظهار داشت: استرس، مجموعه واکنش عمومی انسان به عوامل پیش بینی نشده است که می تواند احساسات ناخوشایندی در فرد ایجاد کند.

وی افزود: در مواقعی که شخص تحت فشار روانی قرار می گیرد و نمی تواند خود را با موقعیت سازگار کند زمینه دچار شدن وی به تناقض ها و تضادهای درونی فراهم می شود و این مشکلات درونی منجر به بروز رفتار شغلی ناکارآمد خواهد شد.

صادقیان ادامه داد: تجارب شخصی فرد در ایجاد استرس نقش بسزایی دارد چنانچه فرد در موضوعی قرار بگیرد که با مهارت ها، آموخته ها و توانایی هایش همخوانی نداشته باشد دچار سرگردمی خواهد شد.

این روان شناس با اشاره به عوامل ایجاد استرس در موقعیت های شغلی، بیان داشت: ساعات کاری زیاد، عدم حمایت کارفرما، ضعف مهارت های ارتباطی، حجم کاری نامتناسب با شغل و نداشتن امنیت شغلی مهم ترین دلایل ایجاد کننده استرس شغلی هستند.

وی در پایان با اشاره به راه هکارهای مقابله با استرس گفت: هدف ما از مقابله، کنترل فشارهای کاری و سازماندهی آن ها به نحو احسن است به معنای اینکه آرامش و تعادل را بر وضع روانی خویش مستقر سازیم.

صادقیان در پایان تأکید کرد: ترک نوشیدنی های محرک و کافئین دار مانند چای و قهوه، استفاده از ویتامین های C و B، کاهش مصرف داروهای آرام بخش (دارونماها) و افزایش استراحت مناسب و مثبت، همچنین نحوه نشستن و شیوه قرار دادن بدن در طی ساعات متمادی کاری در افزایش خستگی و کاهش عملکرد نقش بسزایی را داراست که این موارد از جمله راه هکارهای عملی پیشنهادی است.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.