تبیان، دستیار زندگی
مهریه بالا نشان دهنده بی اعتمادی زن و شوهر به یکدیگر است و می تواند به عنوان یک ابزار در دست دختران قرار بگیرد و پسران از این نظر همیشه استرس داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهریه بالا، مهر زن و شوهر را کم می کند

مهریه بالا

سید پژمان بابایی با اشاره به رابطه مستقیم مهریه بالا و افزایش اختلافات در بین جوانان اظهار داشت: مهریه بالا نشان دهنده بی اعتمادی زن و شوهر به یکدیگر است و می تواند به عنوان یک ابزار در دست دختران قرار بگیرد و پسران از این نظر همیشه  استرس داشته باشند.

بابایی در ادامه تاکید کرد: بالا بودن مبلغ مهریه و  پایین بودن آن موجب دردسرهایی می شود که در بیشتر موارد، نزاع ها مربوط به بالا بودن مهریه است.

وی با اشاره به این ضرب المثل که "مهریه رو کی داده کی گرفته" تشریح کرد: خانواده ها با شعار "کی داده کی گرفته"  مبالغ سرسام آوری را برای مهریه در نظر می گیرند که نتیجه آن چیزی جز اختلافات زناشویی نیست.

این جامعه شناس با بیان اینکه نباید به ازدواج نگاه معامله ای داشته باشیم، تصریح کرد: گرفتن مهریه بالا برای دختر، نشانه ارج نهادن و احترام بیشتر به او نیست بلکه بالعکس این بی ‏احترامی به وی محسوب می شود. با این کار او را معامله کرده ایم حال آن که شأن بانوان در جامعه ما بالاتر از این مسائل است.

بابایی با بیان اینکه افزایش مهریه از میزان هنر زنانگی کم می کند، گفت: شاید عوام بر این باور باشند که بالا بودن مهریه باعث عدم طلاق از سوی مرد می شود، اما چنین نیست زیرا با افزایش میزان مهریه زنان احساس می کنند که دارای پشتوانه محکمی هستند و برای حفظ زندگی زناشویی از هنر زنانگی خود استفاده نمی کنند و حتی آن را به فراموشی می سپارند.

وی در پایان افزود: اسلام به كم بودن مهریه سفارش كرده و آن را امری مستحب دانسته است و لازم می داند مقدار مهر زنان به گونه‏ ای باشد كه مرد بتواند با آسودگی خاطر و رضایت قلبی آن را بپردازد.

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.