تبیان، دستیار زندگی
ان  دیدار صمیمانه هیأت بلندپایه ایرانی با آیت‌الله سیستانی ـ مرجع اصلی شیعیان عراق ـ جمهوری اسلامی از آیت‌الله سیستانی برای سفر به زادگاه خود، ایران دعوت كرد. در این دیدار كه در منزل آیت‌الله سیستانی برگزار شد، مرجعیت شیعه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعوت از آیت‌الله سیستانی برای سفر به ایران

دیدار صمیمانه هیأت بلندپایه ایرانی با آیت‌الله سیستانی ـ مرجع اصلی شیعیان عراق ـ جمهوری اسلامی از آیت‌الله سیستانی برای سفر به زادگاه خود، ایران دعوت كرد.

در این دیدار كه در منزل آیت‌الله سیستانی برگزار شد، مرجعیت شیعه در فضایی صمیمانه و كم‌سابقه، هیأت ایرانی را به حضور پذیرفت و با اختصاص وقتی نامحدود به ملاقات با این هیأت، بر علاقه وافر خود به مردم ایران تأكید كرد.
آیت‌الله سیستانی با اعلام این‌كه همواره دعاگوی ملت ایران است، تصریح كرد كه مسائل و حوادث این كشور را به دقت دنبال می‌كنم.
مرجعیت شیعه با تأكید بر حفظ وحدت بین شیعیان و سایر مسلمانان افزود: در دیدار ائتلاف عراق متحد، به آنان تأكید كردم كه با توجه به در اقلیت بودن اهل سنت، نمایندگان شیعه در مجمع ملی عراق، موظفند كه از تضییع حقوق برادران اهل سنت جلوگیری كنند، اگرچه با حقوق آنان مشترك نباشد.
خبرنگار «بازتاب» می‌افزاید: در این دیدار، هیأت ایرانی از آیت‌الله سیدعلی سیستانی برای سفر به ایران دعوت كرد و ایشان نیز با اعلام این‌كه «با توجه به شرایط ناآرام عراق به جز یك سفر كه برای معالجه بوده، طی هفت سال گذشته از منزل خارج نشده‌ام»، افزود: «در صورت تغییر شرایط عراق، به ایران سفر خواهم كرد».
در این دیدار، هیأت ایرانی با تشكر از تدابیر و نقش مؤثر آیت‌الله سیستانی در هدایت حوادث عراق و برگزاری انتخابات، از تلاش‌های مرجعیت شیعه برای ایجاد آرامش در عراق، قدردانی كرد. وی نیز در پاسخ با تواضعی مثال‌زدنی، اظهار كرد كه به جز گفتن چند جمله، برای عراق كاری نكرده است.
در پایان این گزارش آمده است كه هیأت ایرانی با توجه به برنامه فشرده دیدار با مراجع و شخصیت‌های عراقی، پس از گذشت حدود پنجاه دقیقه از ملاقات با آیت‌الله سیستانی از محضر ایشان مرخص شدند.بازتاب