تبیان، دستیار زندگی
ند حضرت حجت الاسلام و المسلمین  شیخ محمد جواد فاضل لنكرانی در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت در قم گفت : مسجد خانه و قرآن كلام خداست و باید كلام صاحب خانه را در خانه تلاوت كرد. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان&...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توجه به مسجد توفیق و عنایت خاصی برای انسان ایجاد می كند

حضرت حجت الاسلام و المسلمین  شیخ محمد جواد فاضل لنكرانی در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت در قم گفت : مسجد خانه و قرآن كلام خداست و باید كلام صاحب خانه را در خانه تلاوت كرد.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان   وی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه قرآن و عترت(ع) با حضور در غرفه شبستان در مصاحبه اختصاصی افزود: مسجد خانه و قرآن كلام خداست باید كلام صاحب خانه در خانه تلاوت كرد همچنین گفت: خدواند به انسانی كه در مسجد قرآن می خواند بیش عنایت دارد تا جای دیگر قرآن را تلاوت كند.
این استاد حوزه تصریح كرد: مسجد یك توفیق و عنایت خاصی برای انسان ایجاد می كند و فهم و لذت تلاوت قرآن در آن بیشتر است.
ایشان با اشاره به نیاز جامعه امروزی به خبرگزاری مسجد خاطر نشان كرد: اگر خبرگزاری بتواند آثار و پژوهش های انسان هایی را كه در عبادت خیلی موفق هستند منعكس و به تصویر بكشد اثر قابل توجهی بر روی جوانان خواهد گذاشت و باعث جذب آنان به مساجد می شود.
وی با اشاره به اینكه ما بهترین روایات را در مورد مساجد داریم افزود: اگر این رسانه بتواند مفاهیم این روایات را به جوانان برساند بدون شك توجه این قشر برای عبادت در این مكان مقدس بیشتر خواهد شد.
این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر ما لذت، حقیقت، بندگی و زیبایی عبادت را به صورت درستی برای نسل جوان تبیین كنیم این قشر خواهد پذیرفت در غیر این صورت و در صورت بی توجهی به آثار و رشد معنوی این حقایق جوانان ما تسلیم دین نخواهند شد.
وی مبارزه با مشكلات، اعتماد بنفس و عنایت ویژه خداوند به بنده را از آثار عبادت دانست و خاطر نشان كرد: من معتقدی هستم باید به سوالات جوانان در حوزه دین و عبادت با زبان خودشان پاسخ دهیم تا باعث دین گریزی آنان نشویم.