تبیان، دستیار زندگی
مقام های ارشد رژیم صهیونیستی به روزنامه هاآرتص گفته اند اسرائیل از دولت آمریکا و سایر کشورهای غربی رابطه با سودان را به دلیل اقدام این کشور در قطع رابطه با ایران تقویت کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ائتلاف اعراب بر علیه ایران!

مقام های ارشد رژیم صهیونیستی به روزنامه هاآرتص گفته اند اسرائیل از دولت آمریکا و سایر کشورهای غربی رابطه با سودان را به دلیل اقدام این کشور در قطع رابطه با ایران تقویت کنند.

بخش سیاست تبیان

اعراب، ائتلاف اعراب، رژیم صهیونیستی، دولت، دولت آمیکا، سودان، یمن، آل سعود، بحرین، بر علیه ایران

توماس شانون، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در سفر هفته گذشته به فلسطین اشغالی با مقام های ارشد رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرد. این اولین سفر دیپلمات آمریکایی به فلسطین اشغالی بود.

به نوشته هاآرتص، بیشتر دیدارهای شانون در فلسطین اشغالی با «آلون اوشپیز»، رئیس دفتر دیپلماتیک وزارت خارجه اسرائیل بود. وی دیدارهای جداگانه ای هم با دوری گلد، مدیر وزارت خارجه اسرائیل داشت. بخش اعظم گفت وگوهای شانون با مقام های وزارت خارجه اسرائیل به کشورهای آفریقایی اختصاص داشت.

مقام های رژیم صهیونیستی گفته اند می دانند که آمریکا نمی تواند تحریم ها علیه عمر بشیر، رئیس جمهور سودان را بردارد، اما افزایش گفت وگوی آمریکایی ها با سایر مقام های دولت سودان، اقدامی مثبت خواهد بود.

رژیم صهیونیستی اخیراً فعالیت در قاره آفریقا را شدت بخشیده است. مقام های اسرائیلی به هاآرتص گفته اند یکی از پیامهایی که به شانون منتقل شده، ضرورت بهبود رابطه آمریکا با سودان بوده است.

هاآرتص می نویسد: «وزارت خارجه (اسرائیل) معتقد است که سودان حدود یک سال پیش روابط با ایران را قطع کرده، قاچاق سلاح از سودان به غزه را متوقف کرده و خارطوم به محور کشورهای مسلمان سنی تحت رهبری عربستان نزدیک تر شده است.»

مقام های رژیم صهیونیستی به شانون گفته اند که این «گام های مثبت» از طرف سودان را نیاید نادیده گرفت و واکنش آمریکا به آن سازنده خواهد بود.

یکی از چیزهایی که سودان طی سال های گذشته به دنبال آن بوده خروج از فهرست واشنگتن برای کشورهای حامی تروریسم بوده است. مقام های رژیم صهیونیستی گفته اند می دانند که آمریکا نمی تواند تحریم ها علیه عمر بشیر، رئیس جمهور سودان را بردارد، اما افزایش گفت وگوی آمریکایی ها با سایر مقام های دولت سودان، اقدامی مثبت خواهد بود.

به نوشته هاآرتص، اسرائیل علاوه بر گفت وگو با دولت آمریکا درباره سودان، گفت وگوهای مشابهی هم با دولت های فرانسه، ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی داشته است. یک مقام اسرائیلی می گوید دیپلمات های اسرائیلی از رابطانشان در اروپا خواسته اند به سودان برای پرداخت بدهی خارجی این کشور کمک کنند.


منبع : خبرگزاری فارس