تبیان، دستیار زندگی
در روزهای آخر تابستان، بازار موسیقی با آمدن چند آلبوم تازه گرم شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موسیقی های آخر تابستان

در روزهای آخر تابستان، بازار موسیقی با آمدن چند آلبوم تازه گرم شده است.

فراوری: یاسمن پیشوایی- بخش هنری تبیان

موسیقی

"خروش" منتشر شد

مراسم رونمایی و جشن امضای آلبوم «خروش» تازه ترین اثر مجید درخشانی جمعه 19 شهریور در محل شهر کتاب ابن سینا برگزار می شود.

موسیقی

جشن امضای آلبوم «خروش» تازه ترین اثر مجید درخشانی با صدای مجتبی عسگری و به تهیه کنندگی مجید پازوکی ساعت 15 روز جمعه 19 شهریور در محل شهر کتاب ابن سینا برگزار می شود.

تصنیف «سوختن» با شعر هوشنگ ابتهاج، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنیف «مست شب رو» با شعر مهرداد اوستا و حمید حاجی زاده، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنیف «آیینه ام» با شعر علیرضا بدیع، ساز و آواز مثنوی با شعر مولوی، «خروش»، دونوازی یسنای و تار و تصنیف «ناپیدا» با شعر عطار نیشابوری تعدادی از قطعات آلبوم «خروش» که مجموعه ای از ارکستر زهی و سازهای سنتی ایرانی را تشکیل می دهند.

آلبوم «خروش» مجموعه ای از تصانیف به آهنگسازی و تنطیم مجید درخشانی چهره ارزشمند و مطرح موسیقی ایرانی را دربرگرفته است که طی سالهای اخیر ساخته شده و با صدای یکی از پرورش یافتگان مکتب آوازی استاد محمد رضا شجریان هنرمندی جوان و مستعد آقای مجتبی عسگری اجرا گردیده است.

جواد بطحایی با ساز سنتور، مجید درخشانی با ساز سه تار و شاهو عندلیبی با ساز نی همنوازان آواز را برعهده دارند این در حالی است که مجید درخشانی نوازنده تار، ارسلان کامکار نوازنده ویلون، نسترن هاشمی نوازنده سنتور، علی جعفری نوازنده ویولن، بهروز بیگی نوازنده یسنای، میثم مروستی نوازنده ویلون، پدرام فریوسفی نوازنده ویولن، کریم قربانی نوازنده ویلنسل، آتنا اشتیاقی نوازنده ویولون سل، علیرضا خورشیدفر نوازنده کنتر باس، جمشید صفرزاده نوازنده سنتور، شاهو عندلیبی نوازنده نی و دف، امین گلستانی نوازنده عود، مهرداد ناصحی نوازنده کمانچه، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه و ویلن و آلتو، حمید قنبری نوازنده تنبک، شهریار نظری نوازنده دف و آروین رئوفی دف دیگر هنرمندان آلبوم را تشکیل می دهند.

صدابرداری و ترکیب صدای آلبوم «خروش» توسط علیرضا نکوعدل تک در استودیو صدای «آفتاب عالمتاب» انجام شده و کالیگرافی و گرافیک آن را نیز بر عهده سپهر سعیدی بوده است.

مجید پازوکی تهیه کننده آلبوم «خروش» در بروشور این آلبوم نوشته است: «آلبوم «خروش» مجموعه ای از تصانیف به آهنگسازی و تنطیم مجید درخشانی چهره ارزشمند و مطرح موسیقی ایرانی را دربرگرفته است که طی سالهای اخیر ساخته شده و با صدای یکی از پرورش یافتگان مکتب آوازی استاد محمد رضا شجریان هنرمندی جوان و مستعد آقای مجتبی عسگری اجرا گردیده است. از ویژگی های آن، حال و هوای متفاوت تصانیفی است که یادآور بخشی از آثار نزدیک به موسیقی برنامه گلهای رادیو ایران تا آثار دهه پنجاه و موسیقی سالیان اخیر می باشد. در بخش آوازی ضمن تغییر گام ها و نوعی مرکب خوانی مشاهده می گردد که خواننده با مهارت و دقت خاص به بیان شیوه آوازی استاد خود نایل آمده است. ضمن اینکه هنر آوازخوانی که رکن اصلی موسیقی ایران است و در سالهای اخیر حضوری کمرنگ در اجرای صحنه ای و آلبوم ها داشته در این اثر، همپای تصنیف خوانی از اهمیت خاص خود برخوردار بوده است. معرفی ساز یسنای که توسط هنرمند جوان آقای بهروزبیگی ابداع و مورد تأیید اساتید فن قرار گرفته است؛ از دیگر مشخصات این مجموعه است.»

آلبوم صوتی و تصویری «خروش» به آهنگسازی مجید درخشانی، خوانندگی مجتبی عسگری و تهیه کنندگی مجید پازوکی و تقدیم اثر به محمدرضا شجریان ساعت 15 تا 17 بعدازظهر روز جمعه 19 شهریور ماه جاری با حضور تعدادی از هنرمندان سرشناس موسیقی، سینما و تئاتر در محل شهر کتاب ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین، جنب فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود.

اولین آلبوم رسمی سیامک عباسی منتشر شد

موسیقی


آلبوم "خوشبختیت آرزومه" اولین آلبوم رسمی سیامک عباسیبه همت شرکت آوای هنر و توسط موسسه "هنر اول" منتشر شد که همزمان با پخش، این اثر به صورت مجازی و از طریق سایت "بیپ تونز" نیز در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

"سیامک عباسی" آهنگساز، تنظیم کننده و ترانه سرای مطرح موسیقی پاپ، اولین آلبوم رسمی خود با عنوان "خوشبختیت آرزومه" را که چندی پیش موفق به اخذ مجوز شده است، روانه ی بازار موسیقی کرد. اثر تازه این هنرمند شامل 12 قطعه بنام های "سقوط"، "عشق دور"، "بارون"، "دریاچه نمک"، "خوبه حال من"، "ترس"، "فلسفه های پوچ"، "بارون"، "تن سپرده به باد"، "روزهای خوب"، "من انتخاب شدم"، "دچار"، "خوشبختیت آرزومه" می باشد که از بیپ تونز در دسترس مخاطبین این خواننده قرار گرفته است.

آهنگسازی قطعات انتخاب شده را سیامک عباسی و امیر عظیمی برعهده داشته اند که البته عباسی غالب ترانه سرایی ها و تنظیم بعضی از قطعات را نیز انجام داده است. آرون حسینی، اشکان آبرون، کوشان حداد نیما غفاری، امیر عظیمی، مهیار رضوان و هادی سالاری (تنظیم کنندگان دیگر قطعات)، آرش پاکزاد، محمد فلاحی و کوشان حداد (میکس و مسترینگ) و حسین غیاثی (ترانه سرای یکی از قطعات) دیگرعوامل ساخت و پرداخت قطعات این مجموعه را تشکیل می دهند. این آلبوم، در استودیو "شباهنگ" به ضبط رسیده و ناظر ضبط آن امیر عظیمی بوده است. همچنین نگین آرمون در تصویرگری و جمال دهقانپور در طراحی گرافیک جلد آلبوم سهیم بوده اند.

علاقمندان برای تهیه آلبوم موسیقی "خوشبختیت آرزومه" به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین این اثر از طریق سایت "بییپ تونز beeptunes.com" نیز به صورت دیجیتال قابل خریداری و دانلود قانونی است.

آلبوم «سِتاه» منتشر شد

موسیقی

آلبوم «سِتاه» با آهنگسازی بهروز معین به عنوان آخرین اثر موسیقایی از زنده یاد علیرضا خورشیدفر نوازنده فقید کنترباس و حضور تعدادی از نوازندگان مطرح موسیقی کشورمان توسط موسسه فرهنگی هنری «نقطه تعریف» روانه بازار موسیقی شد.

در این آلبوم که با تنظیم محمد آذری و پیروزان کوهی انجام گرفته است ارسلان کامکار ویولن، میثم مروستی ویولن آلتو، مهرداد عالمی ویولنسل، مرحوم علیرضا خورشیدفر کنترباس، بهار ایلچی هارپ، همایون نصیری کوبه ای و بهروز معین کمانچه به نوازندگی پرداخته اند و رضا اسدپور صدابردار و مسترینگ کار را نیز انجام داده است.

آلبوم «سِتاه» شامل هشت قطعه با نام های «شوریدگی»، «رویش»، «آهنگ شتاب»، «خواب پریزاد»، «راه»، «اشتیاق»، «قاف تنهایی» و «پرواز» است که برای کمانچه و کوینتت زهی تنظیم شده است.

بهروز معین آهنگساز این اثر در مقدمه آلبوم می نویسد: «ستاه روایت من است؛ تصویری بی آغاز و بی انجام از درون و برون و این حقیقتی است سیال، در گستره نغمه ها... باشد تا بشنوند...»

انتشار آلبوم «دیده بیدار» فرمان فتحعلیان

موسیقی


جدیدترین اثر رسمی فرمان فتحعلیان 6 سال پس از آخرین آلبوم رسمی او به زودی روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد.

آلبوم «دیده بیدار» جدیدترین آلبوم فرمان فتحعلیان پس از اخذ تمام مجوزهای لازم، این بار به شیوه ای جدید منتشر خواهد شد تا این خواننده یکی از نخستین خوانندگانی  باشد که آلبومش را از طریق یک سامانه اینترنتی و یک اپلیکیشن منتشر می کند.

فرمان فتحعلیان که تا کنون آلبوم هایی چون «مقیم»، «راه عشق» ، «مست و خراب» و «با مردم بیگانه» را منتشر کرده، جدیدترین آثار خود را در قالب آلبومی با عنوان «دیده بیدار» اواخر هفته آینده روانه بازار موسیقی کشور می کند.

انتشار آخرین ساخته های مرحوم شاهرخ پورمیامین که به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده در آلبوم جدید فرمان فتحعلیان همکاری کرده، از جمله اتفاقات جالب توجه این آلبوم است. ضمن اینکه حضور سیروس الوند کارگردان سینما به عنوان ترانه سرا در این آلبوم نیز از دیگر نکات مهم این اثر موسیقایی است.

آلبوم «سِتاه» با آهنگسازی بهروز معین به عنوان آخرین اثر موسیقایی از زنده یاد علیرضا خورشیدفر نوازنده فقید کنترباس و حضور تعدادی از نوازندگان مطرح موسیقی کشورمان توسط موسسه فرهنگی هنری «نقطه تعریف» روانه بازار موسیقی شد.

فرمان فتحعلیان تصمیم به انتشار آلبومش توسط یک سامانه اینترنتی گرفته و معتقد است انتشار فیزیکی آلبوم در قالب سی دی به دلیل دانلود غیرمجاز و عدم رعایت کپی رایت در ایران و کارشکنی شرکت های موسیقی، توجیه منطقی ندارد و حقوق هنرمند رعایت نمی شود.

فرمان فتحعلیان پیش از این درباره آلبوم «دیده بیدار» گفته بود: «فضای کلی آلبوم جدیدم که در همان حال و هوای سبک کارهای من است و فقط سعی کرده ایم که موسیقی به روز را در این اثر در اولویت قرار دهیم که در کنار بخش های محتوایی، مجموعه ای کامل و قوی را در اختیار دوستداران موسیقی قرار دهیم. آهنگسازی و تنظیم این اثر را خودم بر عهده داشته ام. آقای «مقدس فانی» هم همچون آلبوم قبلی در این اثر نیز حضور دارند. «شاهرخ پورمیامین» هم در این آلبوم یک قطعه را آهنگسازی و تنظیم کرده است.»


منابع:
هنرآنلاین
ایلنا
مهر