تبیان، دستیار زندگی
در کشور ما بیشتر زمانی مساله خیانت مطرح می شود که فردی با وجود داشتن همسر، با فرد دیگری رابطه غیراخلاقی داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخریب بنیان خانواده با سریال های ماهواره ای

سریال های ماهواره ای

قاسم قاضی روان شناس با اشاره به تاثیر سریال های ماهواره ای بر بنیان خانواده گفت: در کشور ما بیشتر زمانی مساله خیانت مطرح می شود که فردی با وجود داشتن همسر، با فرد دیگری رابطه غیراخلاقی داشته باشد.

وی در ادامه تأکید گرد: سریال های ماهواره ای سعی دارند با ترویج لذت‌جویی، فردگرایی، بی‌بندوباری، بدحجابی و شکستن قبح خیانت، روابط خانوادگی را سست کنند تا کانون خانواده ها از هم  فرو پاشد.

وی با اشاره به هدف های دنبال شده در این سریال ها، اذعان کر د: زدودن تقوا، شرم و حیا، عفاف زدایی از میان بردن نگاه عفیفانه مرد و زن در خانواده، نابودسازی وفاداری، تعهد، احساس مسئولیت و پایداری افراد خانواده نسبت به یکدیگر ، ترویج تفکر آزاد‌اندیشی مطلق و ایجاد فضای آزادی مطلق در خانواده ، پایبند نبودن به اصول زندگی مشترک و ترویج طلاق‌های بی‌شمار بر اثر آشنایی با جنس مخالف از جمله اهداف این سریال ها هستند.

قاضی با اشاره به نوع سبک زندگی در این گونه سریال ها، تصریح کرد: سبک زندگی ای که در سریال های ماهواره ای ترویج می شود باعث بی هویتی و سردرگمی دختران و پسران جوان می شود که خواستار آزادی در حد شخصیت های نشان داده شده در فیلم ها هستند. حتی ممکن است در اینده ای نه چندان دور روی فرزندان این جوانان که امروز خود را با فیلم ها و سریال های ماهواره ای مشغول کرده اند تاثیر منفی بگذارد.

وی در ادامه با بیان اینکه به سست شدن بنیان خانواده که در پی مشاهده مداوم این سریال ها به وجود می آید، تصریح کرد: ترویج خیانت در خانواده باعث از بین رفتن فضای اعتماد، سست شدن تعهد، دل‌بستگی و علاقه زن و شوهر به یکدیگر، تبدیل روابط خانوادگی به روابطی سرد، بی مفهوم، گنگ و خالی از احساس و عاطفه و رواج بی‌بندوباری می شود و در نتیجه شاهد تغییر روابط خانوادگی و سست شدن بنیان خانواده هستیم.

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .