تبیان، دستیار زندگی
ششمین نمایشگاه و فروش آثار هنری «گروه فرا» با هدف ارتقای سطح تعامل بین هنرمندان تجسمی و هنرمندان معماری و دکوراسیون در باغ موزه هنر ایرانی برپا می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«گروه فرا» در باغ موزه هنر ایرانی

ششمین نمایشگاه و فروش آثار هنری «گروه فرا» با هدف ارتقای سطح تعامل بین هنرمندان تجسمی و هنرمندان معماری و  دکوراسیون در باغ موزه هنر ایرانی برپا است.

بخش هنری تبیان

 «گروه فرا» در باغ موزه هنر ایرانی

جمعه 19 شهریور ماه ششمین نمایشگاه و فروش آثار هنری درحالی در باغ موزه هنر ایرانی با  نمایش 73 اثر در قالب 35 مجموعه برپا شد که از اهداف اصلی این نمایشگاه ارتقای سطح تعامل بین هنرمندان تجسمی و هنر  معماری و دکوراسیون است.

در این رویداد هنری که توسط گروه «فرا» برپا شده آثار به شیوه ای کاملا متفاوت برای مخاطبین ارائه می شود.

این آثار که در ابعاد و تکنیک های مختلفی خلق شده اند با هدف نگاه به هنر از دریچه معماری ارائه می شود به گونه ای که کارکرد  هنر در فضا از پایه های اصلی ارائه این آثار است و مخاطبین می توانند در چیدمان آثار نیز این نگاه را دنبال کنند.

گروه هنری فراوابسته به موسسه مشاور معماری طرح فضا، به مدیریت منصور آزاد کام تلاش می کند پلی بین هنرمندان و مخاطبان و فضای زیستی آنها باشد و همچنین با  نگاه به توسعه پایدار هنرهای تجسمی و حضور آن در فضاهای زیستی هر ایرانی که به جای آثار کپی آثار اصل به دیوار برود قدم های خود را جهت فرهنگسازی این موضوع برمی دارد.

این گروه با کیوریتوری منصور آزادکام آثار هنری را برای فضاهای متنوع و متعدد گزینش و انتخاب می کند از سال 1390 با جذب قریب  به 300 هنرمند در سطح کشور، جریان جدیدی از نگاه به هنرهای تجسمی را ایجاد کرده است. از این رو در نمایشگاه پیش رو کنار  هر اثر یا مجموعه آثار نمونه ای از چیدمان اثر در فضای معماری نیز به چشم می خورد. ضمن اینکه از اهداف دیگر این گروه کمک  به اقتصاد هنر و تبدیل اثر هنری به کالای سرمایه ای است به گونه ای که هر اثر در این نمایشگاه دارای شناسنامه است.

در این نمایشگاه که تا اول مهر ماه در باغ موزه هنر ایرانی برپاست آثار هنرمندانی چون: منصور آزادکام، عبدالحسین بنامیان، الهام  اصفهانی، ابوالفضل محمودی، میر سیستانی، مریم کتولی، آیدا محسنی، ستاره میرمومنی، زهرا حسینی، ذبیح الله محمدی، رسول  شوبیری، مهدی خواجویی، سعیده مشتاق، شیما حسینی، رضا مازندرانی، الهام فیروزی، لیلا پورعظیما، شادی حاتمی،  نرگس ذکر علی و معصومه معدنی پور به نمایش درمی آید.

این نمایشگاه 19 شهریور ساعت 17 افتتاح شد و تا اول مهرماه در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی هر روز از ساعت 10  صبح تا 10 شب به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)،  خیابان دکتر حسابی، شماره 30 پذیرای علاقمندان است.


منبع: ایلنا