تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه آثار هنری کودکان تحت پوشش خانه مهر کودکان (دروازه غار) با عنوان «خانه آن روزها» افتتاح می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برپایی نمایشگاهی برای کودکان کار و خیابان

نمایشگاه آثار هنری کودکان تحت پوشش خانه مهر کودکان (دروازه غار) با عنوان «خانه آن روزها» افتتاح می شود.

بخش هنری تبیان

خانه آن روزها

نمایشگاه «خانه آن روزها» با آثاری از کودکان کار این موسسه که دربرگیرنده ی 20 اثر نقاشی و چیدمانی از عکس ها و یادگاری های خانه قدیمی این موسسه است، 19 شهریورماه در گالری «آوا» افتتاح می شود.

این نمایشگاه هشتمین نمایشگاه آثار خانه مهر کودکان (دروازه غار) است، رویدادی که هر سال در یکی از گالری های شهر تهران برگزار می شود و عواید حاصل از آن صرف تحصیل کودکان کار و خیابان خواهد شد.

«خانه مهر کودکان» سازمانی مستقل، غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی است که توجه خود را به تفهیم، تبلیغ و ترویج اصول مندرج در پیمان نامه جهانی حقوق کودک در حوزه های آموزش، مشاوره، بهداشت، اطلاع رسانی، تعلیم و تربیت، کمک های عملی و همچنین توانمندسازی کودکان آسیب دیده، کار و خیابان و زنان سرپرست خانوار معطوف کرده است. این سازمان با اتکا به مشارکت های مردمی و داوطلبانه ی اعضا و با جذب کمک های نقدی، کالا، خدمات و انجام پروژه های تحقیقاتی و اجرایی اداره می شود. این مرکز از اسفندماه 1386 در منطقه دروازه غار تهران مشغول فعالیت است.

برگزاری کلاس های منظم هفتگی برای همه سطوح و ورک شاپ های موضوعی و همچنین برپایی نمایشگاه های سالانه، از فعالیت های این گروه است.

این گروه در آخرین پروژه هنری خود در آخرین روزهای حضور این موسسه در ساختمان قدیمی مدرسه، پروژه نقاشی دیواری را انجام داد. این خانه قدیمی که هفت سال محل خانه مهر کودکان بود، پس از ساخت بنای جدید تخریب شد و به عنوان حیاط مورد استفاده قرار گرفت. در این پروژه بچه های هر کلاس به راهنمایی مربی خود با موضوعات فرشته، پرنده، گل و خانه دیوارها و سقف ها را پیش از تخریب ساختمان نقاشی کردند.

در زمان اجرای پروژه نقاشی دیواری، مربیان گروه هنر، غزل بحیرایی، مه سیما شکریان، آذرخش عسگری و شیرین ملت گهر همکاری داشتند و ثبت تصاویر این ورک شاپ توسط لیلا نورایی، مهدی قوی زاد، محمدرضا سلطانی، آیدین حلال زاده و امیر نعمتی صورت گرفته است که در نمایشگاه «خانه آن روزها» در قالب یک چیدمان ارائه خواهد شد.

نمایشگاه «خانه آن روزها» جمعه 19 شهریورماه در گالری «آوا» به نشانی الهیه، کوی خزر (شمالی)، بن بست رامین، شماره 9 افتتاح می شود و تا 24 شهریورماه میزبان علاقه مندان به هنر خواهد بود.


منبع: ایسنا