تبیان، دستیار زندگی
آیین بزرگداشت محمدرضا شجریان یکم مهر در مشهد برگزار می شود. این مراسم بدون حضور محمدرضا شجریان و توسط مجمع هنرمندان خراسان برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگداشت شجریان در مشهد

آیین بزرگداشت محمدرضا شجریان یکم مهر در مشهد برگزار می شود. این مراسم بدون حضور محمدرضا شجریان و توسط مجمع هنرمندان خراسان برگزار می شود.

فراوری: یاسمن پیشوایی- بخش هنری تبیان

بزرگداشت محمدرضا شجریان

اول مهرماه همزمان با سالروز تولد محمدرضا شجریان مراسم تجلیل از وی در شهر مشهد برگزار می شود.

مهدی یمینی، مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسان، با اعلام این خبر گفت: در این مراسم که در سالروز تولد استاد محمدرضا شجریان برگزار می شود، استادان بزرگ موسیقی ایران نیز حضور خواهند داشت. او ادامه داد: مراسم تجلیل از محمدرضا شجریان که قرار بود در ماه مبارک رمضان در تهران برگزار شود، به دلایلی به تعویق افتاد و مقرر شد این مراسم در مشهد برگزار شود.

شجریان در دامان خانواده ای مذهبی تربیت شده و دانش آموخته مکتب اهل بیت(ع) است که هیچ گاه هنرش را به ابتذال آلوده نکرد.

یمینی با بیان اینکه یکی از وظایف تعریف شده برای مجمع هنرمندان خراسان، تجلیل و گرامیداشت چهره های ماندگار و برجسته فرهنگی و هنری است، افزود: هرچند این حرکت در خراسان، دشواری ها و موانع خاص خود را دارد، اما تلاش می شود شرایط به بهترین شکل ممکن برای برگزاری چنین مراسمی مهیا شود.
وی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهایی که در این زمینه باید اتخاذ شود، آغاز نهضت تکریم از سرمایه های فرهنگی ایران اسلامی است.
او گفت: شجریان در دامان خانواده ای مذهبی تربیت شده و دانش آموخته مکتب اهل بیت(ع) است که هیچ گاه هنرش را به ابتذال آلوده نکرد. محمدرضا شجریان که اول مهر 1319 در مشهد به دنیا آمده، از برجسته ترین هنرمندان موسیقی سنتی ایران است و آلبوم های بسیار در این زمینه منتشر کرده است.
مجمع هنرمندان خراسان، متشکل از پیش کسوتان و فعالان ادبی و هنری خراسان، از سال 1379 با هدف هم گرایی و حمایت از هنرمندان خراسانی، تولید آثار هنری فاخر و ارتقای شاخص های فرهنگی ایرانی اسلامی در تهران تأسیس شد.

لازم به ذکر است که در راستای حمایت از برگزاری این بزرگداشت برخی از هنرمندان از جمله رضا کیانیان از مردم دعوت کردند در مراسم تجلیل از محمدرضا شجریان شرکت کنند.

رضا کیانیان با انتشار پوستر این مراسم نوشت:

"با آرزوى سلامتى براى محمدرضا شجریان عزیز، خسرو خوبان...

همه منتظر صداى آسمانى او هستیم و سپاس از مجمع هنرمندان خراسان."


منابع:
شرق
ایلنا